Spørgsmål: "Content"-parameteren i CSS
Fra : Søren Søby

Dato : 05-01-02 16:41

Hej alle.

Er der nogen der har erfaring med "content"-parameteren i CSS?

Så vidt jeg kan se så BURDE det virke således:

--- HTMLkode start ---

<STYLE>
P:before {content: "Læs dette: "}
</STYLE>

<P>EN TEKST</P>

--- HTMLkode slut ---

--- Forventet resultat start ---

Læs dette: EN TEKST

--- Forventet resultat slut ---

Jeg benytter IE6 og jeg kan overhovedet ikke få det til at virke!

Er der nogen der kan hjælpe mig?

Med venlig hilsen
- Søren Søby

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-01-02 18:31

Sat, 5 Jan 2002 16:41:23 +0100, skrev "Søren Søby"
<cyberviking@stofanet.dk>:

>Jeg benytter IE6 og jeg kan overhovedet ikke få det til at virke!

Det er ikke understøttet af IE eller Opera, så vidt jeg har
kunnet finde ud af.

Det virker i Mozilla 0.9.7 og dermed sikkert også Netscape 6.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Andreas Haugstrup

Dato : 05-01-02 18:41

> Det er ikke understøttet af IE eller Opera, så vidt jeg har
> kunnet finde ud af.

Hvilken Opera bruger du? Det virker sammen med :after i min Opera 6 Win.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-01-02 19:28

Sat, 5 Jan 2002 18:41:17 +0100, skrev "Andreas Haugstrup"
<usenet@solitude.dk>:

>Hvilken Opera bruger du? Det virker sammen med :after i min Opera 6 Win.

Også 6 Win, det jeg prøvede med var både before og after og det
virkede ikke.

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 05-01-02 19:38

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote in

> Også 6 Win, det jeg prøvede med var både before og after og det
> virkede ikke.

Jeg har ingen problemer overhovedet med before, after og content. Jeg
bruger følgende kode og det virker som forventet i Opera 6 Win.

[SNIP !Doctype og charset]

p:before {
   content:"blabla ";
   color:red;
}
p:after {
   content:" weeee";
   color:green;
}

--
Andreas
http://www.solitude.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-01-02 19:58

Sat, 5 Jan 2002 18:38:08 +0000 (UTC), skrev Andreas Haugstrup
Pedersen <usenet@solitude.dk>:

>Jeg har ingen problemer overhovedet med before, after og content. Jeg
>bruger følgende kode og det virker som forventet i Opera 6 Win.

Nej dit eksempel virker godt nok, jeg havde også tænkt mig at
lege lidt mere med det senere.

Jeg have brugt before og after i samme linje og linket til et
billede.

p:before, p:after {content: url("streg.gif")}

Tanken var så, at det skulle være en streg over og under <p> og
det virkede i Mozilla, men ikke Opera 6.

Ej heller med tekst (i Opera), når man gjorde det på ovenstående
måde.

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 05-01-02 20:37

> [...]
> det virkede i Mozilla, men ikke Opera 6.
>
> Ej heller med tekst (i Opera), når man gjorde det på ovenstående

Fra http://www.opera.com/docs/specs/#css

==start==
Opera 6 supports all of CSS2 with the exception of:

[SNIP]

these property/value combination: 'display: marker', 'text-align:
<string>', 'visibility: collapse', 'content: <url>', 'overflow: scroll',
'overflow:auto'
==slut==

Så det er en kendt mangel
Det skulle komme med den nye rendering engine en gang i dette år (7-9-13)

--
Andreas
http://www.solitude.dk

Fra : Søren Søby

Dato : 05-01-02 18:44

Hej Knud

Tak for dit svar.

Findes der så et alternativ der virker lidt på samme måde?

Med venlig hilsen
- Søren Søby

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-01-02 19:31

Sat, 5 Jan 2002 18:43:33 +0100, skrev "Søren Søby"
<cyberviking@stofanet.dk>:

>Findes der så et alternativ der virker lidt på samme måde?

Du kan inkludere noget med ssi på en side, hvis du har mulighed
for at bruge det eller evt. bruge javascript til include.

Prøv at kige på http://www.html.dk, der er et eller andet sted
noget om at inkludere indhold.

Men det fungerer ikke helt på samme måde som med content: