Pentium 4
Fra : Boje

Dato : 05-01-02 12:05

Jeg står for en upgradering, og satser på et det skal være til pentium
4, har hørt en lile fugl synge om at socket 423 skulle være på vej ud
så det hedder socket 478 er det rigtigt???
Nogen erfaring om det...........

Har satset på dette bundkort, MicroStar 845 Pro4 (MS-6391) ATX
og en cpu dertil..................... og det er socket 478

mvh Boje

Fra : Thf

Dato : 05-01-02 20:34

> [...]
>4, har hørt en lile fugl synge om at socket 423 skulle være på vej ud
>så det hedder socket 478 er det rigtigt???
Det er et stykke tid siden det skete.
Jeg kender kun det gamle, og det er jeg meget tilfreds med.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 05-01-02 20:58

"Boje" <oz1its@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Jeg står for en upgradering, og satser på et det skal være til pentium
> 4, har hørt en lile fugl synge om at socket 423 skulle være på vej ud
> så det hedder socket 478 er det rigtigt???

Ja det er socket 478 intel kører på nu.

Mvh
Thomas

Fra : Lars Krag

Dato : 05-01-02 21:36

"Boje" <oz1its@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:3c36dc90.557385@news.stofanet.dk...
> Jeg står for en upgradering, og satser på et det skal være til pentium
> 4, har hørt en lile fugl synge om at socket 423 skulle være på vej ud
> så det hedder socket 478 er det rigtigt???

For at tilslutte mig koret: Ja!

> Nogen erfaring om det...........

Ja, har selv en socket 478 P4 cpu. Vær opmærksom på, at der
kommer et officielt prisfald på mandag, og ét til den 27. januar.
Det hænger sammen med lanceringen af den nye 0.13 micron
P4 med 512 kB level 2 cache, også kaldet Northwood. Så hvis
du ikke har købt en cpu endnu, så vent lige en uges tid til priserne
er kommet ned.

> Har satset på dette bundkort, MicroStar 845 Pro4 (MS-6391) ATX
> og en cpu dertil..................... og det er socket 478

Kender ikke kortet specifikt, bruger selv et Abit TH7-II Raid med
RDRAM. Så vidt jeg kan se er boardet med SDRAM, hvilket IMO
generelt er en meget dårlig idé med en P4. Ydelsen er op til 35%
mindre end med DDR eller RDRAM. Skal det være MSI ville jeg
vælge 845 Ultra eller 645 Ultra til DDR ram i stedet. Eller evt. et
850 Pro5 til RDRAM. Personligt ville_jeg_aldrig_bruge_sdram_
til_en_P4.

Lars

Fra : Thf

Dato : 06-01-02 13:31

> [...]
>

>Har satset på dette bundkort, MicroStar 845 Pro4 (MS-6391) ATX
>og en cpu dertil..................... og det er socket 478

Lige en tilføjelses.
Af alle de maskiner jeg har haft siden 1980, var den mest stabile min
nu afsatte P3E650mhz, men min nye P4(850chipset) er den bedste.
Med henhold til varme, stabilitet, kombabilitet, osv.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Allan Henriksen

Dato : 06-01-02 17:16

Jeg har en P4 1.5, jeg har dog ikke rigtig fulgt med i P4 udviklingen, men
Intel skulle komme med et bundkort som understøtter DDR ram. Jeg har selv
købt Soltek bundkort med Raid og DDR ram, men det er med VIA chipset. Jeg
har ingen problemer haft med kortet, og så er det ovenikøbet billigt hos PRC
data
Allan Henriksen