"Navneskilt"
Fra : Iben Holst

Dato : 05-01-02 08:38

Hejsa ...

Så er der kun godt 14 dage til min søn begynder i børnehave.
Dvs. jeg skal til at oppe mig lidt for at få sat hans navn i hans overtøj,
tasker m.v. Men hvordan gør jeg det bedst ?? - hvad skal jeg have fat i af
materialer som er nemme at håndtere, som ikke falder af og som ikke
"blegner". (Jeg vil nemlig helst undgå ligefrem at skulle til at brodere
hans navn ind !)

Håber I kan hjælpe mig ?!

Iben

Fra : Dorthe Eshington

Dato : 05-01-02 12:06

Hej Iben !

Mine to piger er godt nok ikke nået til børnehavealderen endnu, men de går
begge i vuggestue, og der bruger jeg enten en speciel tusch, som er lavet
til at skrive på tøj, uden at det går af i vask, eller stofmærker som man
enten kan sy eller stryge i. Stofmærkerne har jeg købt igennem scannex, og
du kan se dem på www.scannex.dk.

Held og lykke.

Hilsen Dorthe

Fra : Kirstine

Dato : 05-01-02 12:14

In article <3c36adb8$0$37968$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, ria@os.dk
says...
> [...]
> materialer som er nemme at håndtere, som ikke falder af og som ikke
> "blegner". (Jeg vil nemlig helst undgå ligefrem at skulle til at brodere

Man kan bestille stofmærker med barnets navn syet på, som kan stryges på
tøjet. ret smart, og de holder. Jeg ved ikke lige, hvor dyrt det er, men
prøv at spørge pædagogerne i børnehaven, for institutioner har gerne
kontakt med et firma, som laver disse mærker.

En anden mulighed er at købe et stoftuds i en hobbyforretning. Dette
holder også godt, selvom man skal huske at se efter, hvor godt det
skrevne holder sig efter nogle omgange i vaskemaskinen. Denne tuds er
også god til sko og gummistøvler.
--
Kirstine

*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Sofie

Dato : 05-01-02 12:56

"Iben Holst" <ria@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> materialer som er nemme at håndtere, som ikke falder af og som ikke
> "blegner". (Jeg vil nemlig helst undgå ligefrem at skulle til at brodere

Hejsa.

Jeg sidder lige med det sidste nye nummer af " vi forældre".
Der er en lille reklame for FabricMarque, som kan
fåes som enten stempel eller etiketter der let stryges i barnets tøj.

Prøv at tjekke det her sted ud.

www.fabricmarque.dk.
tlf.nummer er 75620219.

Mvh.
Sofie

Fra : zarh

Dato : 05-01-02 14:10

Min veninde rådede mig til at købe noget specielt tape på jeg tror det var
apoteket, som man kan skrive navn på og det holder. Så sættes det bare på
indersiden af tøjet. Problemet er bare jeg ikke husker om det var apoteket
man køber det på. Det er noget hvidt tape.

Fra : Nina Hald

Dato : 05-01-02 15:36

Hej Iben.
Det hvide tape som stryges på kan købes i føtex til omkring 25 kr, det
rækker til ca. halvdelen af det tøj du skal mærke.
Jeg kan anbefale at skrive navn uden på overtøjet og skoene, selvom det ser
lidt grimt ud i starten resulterer det i at andre forældre får svært ved at
tage fejl af hvilket tøj der tilhører deres barn. Vi mangler stadig et par
splinternye støvler og en flyverdragt. Nu skriver jeg foran på tøjet ligeved
hjertet barnets navn med 5 cm. bogstaver, så bliver det ikke væk. Det samme
med støvler, her bruger jeg rettelak, stadig på ydersiden af støvlen, det
holder ca. 3 måneder. Med hensyn til at mærke strømper, så gør det under
foden, at sætte mærker fast i elastikkanten kradser og falder hurtigt af. En
tyk almindelig sprittuds til overtøjet og hue og vanter er godt nok, de
vaskes jo ikke hverdag, så det er ikke så tit de behøver at males op.
Det hvide tape sidder godt fast, jeg skal bruge kræfter for at få det af når
hun er vokset ud af tøjet, der følger forresten en pen med, hvor farven ikke
vaskes af.
Venlig hilsen Nina Hald.

Fra : zarh

Dato : 05-01-02 18:47

Jeg mener ikke det skal stryges på, men ok jeg må spørge veninden når jeg
taler med hende. Jeg mener stadig det er fra apoteket.

Fra : Iben Holst

Dato : 06-01-02 09:00

Hej igen !

Og mange mange tak for jeres svar - der er helt sikkert noget jeg kan bruge
i blandt !!!

- kommer I på mere er jeg forsat modtagelig selvom jeg straks vil gå igang
med de ideer jeg p.t. har fået ....

Iben

Fra : Henriette Arup Veltz~

Dato : 06-01-02 22:51

strygemærkerne er smarte, men også noget mere tidskrævende.
Jeg har benyttet "stoftuschen", som andre også har omtalt. Den kan købes hos
mange bog/papirforhandlere og hobbyforretninger til ca. 20-30 kr.
Skriv navn på størrelsesmærkaten, så bliver tøjet ikke "beskadiget" og det
er nemt at finde.

Henriette