"Error" ved validering af farver i scrollb~
Fra : Peter Leif Hansen

Dato : 05-01-02 03:30

Jeg er netop kommet i gang med at bruge css lidt og ville
undervejs se, hvordan det gik.

Det meste var godt, men farveren i scrollbaren er ikke 'rigtige'
selvom jeg bruger dem i resten af dokumentet som både baggrund og
tekstfarve. Hvad er min fejl?

Jeg har skrevet sådan:
body {
scrollbar-face-color: #000080;
scrollbar-highlight-color: #FFFFFF;
srcollbar-shadow-color: #000000;
scrollbar-3dlight-color: #000000;
scrollbar-arrow-color: #FFFFFF;
scrollbar-track-color: #000000;
scrollbar-darkshadow-color: #000000
}

...og fejlmeldingen er som følger:

Line: 2 Context : body
Property scrollbar-face-color doesn't exist : #000080

Line: 3 Context : body
Property scrollbar-highlight-color doesn't exist : #ffffff

Line: 4 Context : body
Property srcollbar-shadow-color doesn't exist : #000000

Line: 5 Context : body
Property scrollbar-3dlight-color doesn't exist : #000000

Line: 6 Context : body
Property scrollbar-arrow-color doesn't exist : #ffffff

Line: 7 Context : body
Property scrollbar-track-color doesn't exist : #000000

Line: 8 Context : body
Property scrollbar-darkshadow-color doesn't exist : #000000

(Jeg har selv skrevet f'erne med stort, men de blev i
fejlmeldingen rettet til små.)

(F.eks. virker det her:
h3 {
background-color: #FFFFFF;
color: #800000;
font-size: 17px;
font-family: arial, verdana, sans-serif;
}
Samme farvekoder)

Med venlig hilsen
Peter Leif Hansen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Voss

Dato : 05-01-02 03:36

Peter Leif Hansen <pleif@pleif.dk> wrote:

> Det meste var godt, men farveren i scrollbaren er ikke 'rigtige'
> selvom jeg bruger dem i resten af dokumentet som både baggrund og
> tekstfarve. Hvad er min fejl?

Farvede scrollbars er ikke en CSS standard men noget MS har fundet på.
Derfor virker det også kun i IE til PC.

--
//Jonas @ 55.7,12.5
blog | <http://verture.net/>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-01-02 03:49

Sat, 5 Jan 2002 03:35:38 +0100, skrev spamthis@verture.net
(Jonas Voss):

>Derfor virker det også kun i IE til PC

Ej korrekt - virker efter pålideligt udsagn også i Konqueror for
Linux.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : jsn

Dato : 05-01-02 15:56

>Derfor virker det også kun i IE til PC
Er det værste der kan ske ikke at der ingen ting sker? Hvis det er
tilfældet agter jeg at fortsætte med at bruge mine farvede
scrollbars...

- JSN
thecoder.dk/looney

Fra : Thomas H.

Dato : 05-01-02 16:17

"jsn" <jesper_sn@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det værste der kan ske ikke at der ingen ting sker? Hvis det er
> tilfældet agter jeg at fortsætte med at bruge mine farvede
> scrollbars...

Jo!
Me 2 , for jeg synes altså også lige det giver det sidste look, der gør det
pænt.

Thomas H.

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 05-01-02 17:07

"jsn" <jesper_sn@hotmail.com> skrev
> Er det værste der kan ske ikke at der ingen ting sker? Hvis det er
> tilfældet agter jeg at fortsætte med at bruge mine farvede
> scrollbars...

I en tråd diskuterede vi netop dette for et stykke tid siden:
http://groups.google.com/groups?hl=da&threadm=k36artc24qksmlf2ibcm9ve0029uoj
iqi8%40news.tele.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fhl%3Dda%26selm%3Dk36artc24qksmlf2i
bcm9ve0029uojiqi8%2540news.tele.dk

Og der kunne opstå problemer...

Men, hvis det kan hjælpe nogen, så bruger jeg gerne farvede scrollbars...

--
/Kasper
Anders Fogh - Han er go'