Stik fra kabinet passer IKKE på motherboar~
Fra : Andrew

Dato : 05-01-02 01:58

HEJ

Jeg ville meget gerne have tændt min ny-sammensatte computer for første
gang, men det kunne jeg ikke og jeg vidste udemærket hvorfor!:

Det stik der kommer fra kabinetets foreste del, det fra POWER kontakten er
et 3-pins stik, men der er jo kun 2 ledninger og de er placeret i de to
yderste huller af stikket.
MEN: på mit motherboard (ECS K7S5A) sidder de pins der styrer POWER BUTTON
lige ved siden af hinanden. Hvordan i alverden løser jeg det uden at
fingerere med disse små stik???

Og så noget andet.

Der er et stik fra kabinetet der hedder: "M/B sw", Hvad er det til???
OG, et sæt pins på motherboardet der er til "POWER/ACPI led", hvad er det
til???

Jeg går udfra at det stik der kommer fra kabinetet der hedder "power led"
skal i der på motherboardet hvor pinsene til "POWER BUTTON" er! men som sagt
ovenstående problem!

Mvh Anders

Fra : FeZ

Dato : 05-01-02 02:34

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg går udfra at det stik der kommer fra kabinetet der hedder "power led"
> skal i der på motherboardet hvor pinsene til "POWER BUTTON" er! men som
> [...]

Der er forskel på button og led!
Button er selve knappen på kabinettet - "led" er power lampen.
Sæt Power/ACPI led <-> Power Led.
M/B sw vil jeg tro er til selve power-knappenknappen.
Men er der ingen manual med ?!
Hvilket kabinet og hvilket MB er det vi taler om ?
Prøv evt. at kigge på producentens webside hvis ikke der
er brugbare oplysninger i vejledningen til kabinettet.

vh

FeZ

Fra : Michael_Sørensen

Dato : 05-01-02 09:56

ellers må Andrew igang med et ohmmeter for at finde switchknappen.
mvh MIC

Fra : Kenneth Bon

Dato : 05-01-02 10:22

> [...]
> MEN: på mit motherboard (ECS K7S5A) sidder de pins der styrer POWER BUTTON
> lige ved siden af hinanden. Hvordan i alverden løser jeg det uden at

Hehe - jeg havde jo samme problem hos mig..
M/B SW gik jeg ud fra stod for Motherboard Switch - altså tænd/sluk knappen
(Powerknappen!)

Den skal rigtigt nok sættes på oven over der hvor harddiskdiodekablet skal
sidde, og der er rigtig nok et trebenstik, hvor du kun skal bruge to!
Løsning : Tag en lille skruetrækker og løft det lille stykke plastik, der
sidder hen over +-benet - træk benet ud og sæt det i det midterste hul - så
kan du sætte det på de to pinde på bundkortet (det sidste hul stikker så
bare ud eller 'sidder frit') - det er vist lidt specielt for ECS at der kun
er et 2-stik til MB SW.

> Og så noget andet.
>
> Der er et stik fra kabinetet der hedder: "M/B sw", Hvad er det til???
> OG, et sæt pins på motherboardet der er til "POWER/ACPI led", hvad er det
> til???

Det hele står faktisk i manualen til bundkortet. - MB/SW skal som nævnt
ovenfor på ACPI-benene - POWER Led (eller hvad den nu hedder) - skal på
Power Button stikket - HD LED skal på stik af samme navn og Reset skal så på
RST mener jeg den hedder.

Bemærk samtidig at der er et ben efter Resetknappen, der ikke bliver brugt
til noget.

GL,

Kenneth

Fra : Andrew

Dato : 05-01-02 11:08

Hej KB

For at være helt sikker, jeg har fået det modsatte at cvide nu to steder:

Er det:

M/B sw --> Power button
Power led --> Power/ACPI led

ELLER= Power led --> Power Button
M/B sw --> Power/ACPI led

MVH Anders

Fra : Andrew

Dato : 05-01-02 11:05

JEG ER FORVIRRET:

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-01-02 11:49

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev :

>M/B sw --> Power button
>Power led --> Power/ACPI led

Netop - Kenneth vrøvler

--
jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.stevns.net/dkfritidbil
(nu med nyt design........)

Fra : Kenneth Bon

Dato : 05-01-02 12:10

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Netop - Kenneth vrøvler

Jeps - I know - tjekkede selv efter og skrev direkte til Andrew da jeg fandt
ud af det :)

Det er sq også tidligt på dagen :D

/Vrøvlehovedet

Fra : Michael Sørensen

Dato : 06-01-02 10:01

Jeg vil lige tilføje, for fuldstændighedens skyld at
LED står for "Light Emitting Diode" altså lysdiode

--
med venlig hilsen - best regards

Michael Sørensen
www.m-k-s.dk - post@REMOVEm-k-s.dk
ICQ#: 41174628 - Homo Sapiens v. 2.00

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 05-01-02 11:48

Andrew wrote:

> JEG ER FORVIRRET:
>
> er det:
>
> M/B sw --> Power button
> Power led --> Power/ACPI led

Ja.

> ELLER= Power led --> Power Button
> M/B sw --> Power/ACPI led
<snip>

Nej.

Jeg håber det lettede forvirringen en smule.

--
MVH
Thomas A. Frederiksen