Selskab til mine Kribs'
Fra : Silverflame

Dato : 04-01-02 17:36

Hej!
Jeg har et 200 l. med et par Kribensis i. De er blevet yderst produktive
efterhånden, men det virker lidt trist kun at have de 2 relativt små fisk i
et så stort akvarie. Jeg vil gerne at de skal kunne blive ved med at yngle
og opfostre ungerne i akvariet, men samtidig kunne jeg godt tænke mig lidt
flere fisk. Findes der fisk, der enten er så små eller så fredelige, at de
ikke kan være en trussel for ynglen? Gerne en lille stimefisk. Jeg har en
flok Ancistrus maller i, men der må da også findes andre arter der kan lade
ungerne være???

--
Venlig hilsen Mikael Knop

Fra : Niels Thrane

Dato : 05-01-02 06:33

> [...]
> ikke kan være en trussel for ynglen? Gerne en lille stimefisk. Jeg har en
> flok Ancistrus maller i, men der må da også findes andre arter der kan

Du kunne fx vælge en flok pansermaller - de lader ynglen være og er ret
fredelige. De færdes også i stimer.

--
Mvh.
Niels Thrane

Fra : Elisabeth Bull

Dato : 05-01-02 21:20

"Niels Thrane" <niels@freeway.dk> skrev i melding
> lade
>
> Du kunne fx vælge en flok pansermaller - de lader ynglen være og er ret
> fredelige. De færdes også i stimer.

Mine palettciklider jager lett bort alle tetraer, pansermaller og
ancistruser som nærmer seg ungene deres. Jeg tror de vil klare å holde unna
de fleste fisker som er mindre enn seg selv. Imidlertid tror jeg ikke
tetraene trives i selskap med så aggressive naboer, men det er en annen
historie.

Elisabeth