Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et godt billede
Fra : Jørgen Hess

Dato : 04-01-02 22:31

Hej Gruppe

Billedet der vises i dag
http://fotokritik.jirty.dk/kritik.asp?year=2002&week=1

er fra Lindøværftet.

Billedet må være taget lige efter solnedgang.
For ikke indviede ses en fortøjningspullert og en skinne med en stopklods.
Man skal formentlig forestille sig en nybygning, der ligger ved kaj og en
skinnekørende arbejdskran.
Farverne er dejlige, men billedet måske lidt for underfundigt.
På den anden side: Når man kan tage billeder gennem en råglasrude og påstå,
at det er virkeligheden, så er dette motivvalg vel lige så godt.

mvh
Jørgen Hess

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-01-02 23:44

Jørgen Hess skrev:

>Billedet der vises i dag
>http://fotokritik.jirty.dk/kritik.asp?year=2002&week=1
>er fra Lindøværftet.

Det er flot!

.... og så ligner det to hunde der snakker sammen - den ene i
snor.

--
Bertel

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 05-01-02 11:11

> Det er flot!
>
> ... og så ligner det to hunde der snakker sammen - den ene i
> snor.

Hehe...jeg tænkte præcis det samme.

Jeg synes det er et rigtig flot billede. Det eneste jeg kunne ønske var en
endnu mere rød baggrund. Men jeg kan godt lide motivet som
sillouetter....hvordan det så end lige staves.

--
Morten Bock Sørensen
Århus N

Fra : Jan Boegh

Dato : 05-01-02 12:19

At billedet er flot, er der ingen diskussion om.
Om det også er godt er jeg straks mere i tvivl om.

Men selvfølgeligt kan man altid diskutere hvad
der gør et billede godt.
Jeg vil nok selv mene at solop- og nedgange er
svære at tage gode billeder af, hvorimod man næsten
ikke kan undgå at tage flotte billeder - uanset om
disse er rystede, uskarpe og fejleksponerede (hvad
der ikke er tilfældet her).

mvh
Jan

Fra : Ivan Storgaard Vogel~

Dato : 05-01-02 17:40

Kanon billede - godt motiv. Men er det min skærm der får farverne til at
se en anelse kunstige ud, eller er der leget i photoshop?
Mvh Ivan

"Jørgen Hess" wrote:

> [...]
> På den anden side: Når man kan tage billeder gennem en råglasrude og påstå,
> at det er virkeligheden, så er dette motivvalg vel lige så godt.

Ivan Storgaard Vogelius         Office 520-621
Institute of Physics and Astronomy Institute Tel: (45) 8942-3667
University of Aarhus Institute FAX: (45) 8612-0740
DK-8000 Aarhus C Private Tel. : (45) 86271316
Denmark.