Køler til Socket A UDEN skruer???
Fra : Andrew

Dato : 04-01-02 22:33

Hej

Jeg skal til at putte en køler på min socket A Athlon XP 1600+

Det er en GIGANTISK køler: Thermal Take Volcano 7, og den skal IKKE skrues
fast på motherboardet i de 4 huller der er ved socket'et, KUN klipsen holder
den fast på socket'en.

KAN cpu-slottet virkelig holde til den enorme vægt der er fra denne køler,
DEN KAN KUN SÆTTES FAST MED KLIPSEN!!!

Kender i nogle som har samme køler??

Mvh Anders

PS: er jeg paranoid???

Fra : Butch

Dato : 04-01-02 23:01

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> den fast på socket'en.
>
> KAN cpu-slottet virkelig holde til den enorme vægt der er fra denne køler,

Hej
Ja. Den skal normalt kun sættes fast med klipsen. Men jeg har hørt om folk
som har lavet en slynge op om psuens lameller og ned om blæseren. Det
aflaster vægten på soklen. Jeg kan også anbefale en cpu shim det mindsker
risikoen for at ødelægge hjørnerne på cpu kernen.

Hvis du ikke har monteret køleren kan jeg klart anbefale at du køber en
Taisol 760xxx istedet. Den sidder fast med alle 3 "dimser" på soklen. Du kan
jo også vente til du har ødelagt de midterste dimser så kan du jo montere en
Taisol.

Men hvis du får monteret køleren så er det faktisk en rigtig god køling den
levere. Men den larmer lidt meget IMO.

/Butch

Fra : Hans

Dato : 05-01-02 01:39

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den fast på socket'en.
> KAN cpu-slottet virkelig holde til den enorme vægt der er fra denne køler,

Den sidder ganske udmærket og forsvarligt. Belastningen på selve soklen er
ikke særlig stor og den kan holde til langt mere end man rent umiddelbart
forestiller sig.
Plastic er et forunderligt matriale der kan holde til det mest utrolige,
bare det er den rigtige sammensætning.
mvh
Hans

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 05-01-02 13:28

In article <3c361f77$0$62866$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
andvalen@post.tele.dk says...
> [...]
> den fast på socket'en.
>
> KAN cpu-slottet virkelig holde til den enorme vægt der er fra denne køler,

Jeg har selv haft sådan en køler. Der var absolut ingen problemer hverken med
at flytte computeren eller alm. drift :)

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 05-01-02 13:29

> [...]

> den fast på socket'en.
>
> KAN cpu-slottet virkelig holde til den enorme vægt der er fra denne køler,

og så var det lige at jeg så at det var version 7 og ikke 6, som jeg havde læst
i første omgang :) Så vidt jeg kan forstå er 7'eren ikke ret meget større end
6'eren, så princippet holder vist alligevel.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Jesper Fanø

Dato : 05-01-02 20:13

On Sat, 5 Jan 2002 13:29:01 +0100, Søren 'Mufoxe' Lund Jensen
<mufoxe@hotmail.com> wrote:

> [...]
>i første omgang :) Så vidt jeg kan forstå er 7'eren ikke ret meget større end
>6'eren, så princippet holder vist alligevel.

Hmm. Nu er størrelsesforskellen på Volcano6 og Volcano7, som
forskellen mellem Himmelbjerget og Rådhuspladsen i København.

Allerførst Boardet kan godt holde til at du monterer Volcano7 køleren.
(kører her uden problemer.) Dog bør man udvise forsigtighed ved
montage, computerflytning samt ved evt transport, da den ellers ville
kunne knække tapperne på cpu-soklen og dette hører yderst sjældent
under garanti.

Du bør derfor efter evt. montage undgå at "rykke" for meget i
computeren (i tårnet rent fysisk), og bør hvis computeren indimellem
skal transporteres, gøre dette liggende på "bundkortsiden" altså med
køleren stående op inde i kabinettet.

jeg tror faktisk at det var tweak.dk der anbefalede folk at demontere
køleren ved transport, men lidt forsigtighed burde klare den.

Mvh.

Jesper.