Nyt Asus mb - ingen power
Fra : Torben Falck

Dato : 04-01-02 21:00

Hej,

Jeg har lige købt et Asus P4S333, som er bestykket m. 1,5GHz P4 og 256 Mb
PC2700 DDR RAM i et ligeledes helt nyt Chieftec kabinet m. 340W PSU. Der er
lys i den lille diode på motherboardet; men udover det sker der intet, når
jeg trykker på powerknappen. Ingen blæsere eller diske der starter ingen PSU
støj osv. Absolut intet. Allerførste gang jeg trykker lyser powerdioden på
kabinettet lige kortvarigt op.

Alle stik m.v. fra PSU og kabinet er forbundet korrekt til motherboardet i
forhold til manualen. Jeg har også haft motherboardet liggende ved siden af
kabinettet for at være 100% sikker på, at der ingen kortslutninger er mellem
mb og kabinet. Samme resultat.

Har mulighed for at checke med en anden PSU i morgen. Hvad kan der ellers
være galt? CPU, motherboard?

Hvis der er andre, der har oplevet noget lignende, så hører jeg gerne om
det. Det er til at blive vanvittig over.

Mvh
Torben Falck

Fra : Andrew

Dato : 04-01-02 21:53

Prøv at frakoble ALT unødigt (drev, mm) sådan kun det essentielle er
tilkoblet, og start op.

Samlede du den selv???

Hvis så:
Puttede du CPU'en på motherboardet FØR eller EFTER du havde installeret
ramblokkene???

Mvh Anders

Fra : SJP

Dato : 04-01-02 23:28

Torben: good luck

Andrew: Vil du ikke lige være rar at uddybe hvad
betydning rækkefølgen har i det her tilfælde.

Hilsen Stig

Fra : Torben Falck

Dato : 05-01-02 15:52

Hej,

Jeg samlede den selv og har været fornuftig til at "stelle" mig under
arbejdet.

Jeg prøvede m. en anden PSU hos en kammerat og det viste sig sørme, at det
var denne der var i stykker - spritny that is. Noget galt i QA på fabrikken
vil jeg mene!
Forhandleren (www.m-e.dk) kunne dog få liv i noget af maskinen en gang i
mellem, hvilket var mere end jeg kunne. Han isatte en ny PSU her Lørdag
formiddag, så det var da i det mindste en fin oplevelse. God service synes
jeg!

Så maskinen er nu oppe at køre og jeg er en glad mand . Jeg er meget
spændt på performance; men jeg kommer jo fra PII/350, så jeg er nok let at
imponere...

Jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvad rækkefølgen af CPU og RAM
betyder v. samling.

/Torben

Fra : Jan Jensen

Dato : 07-01-02 21:58

Hej,

> Jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvad rækkefølgen af CPU og RAM
> betyder v. samling.

Det er vi vist mange andre der også kunne!
Det bliver spændende at læse, man er jo aldrig for gammel til at lære noget.

Venlig hilsen Jan Jensen

Fra : L.O.M.

Dato : 07-01-02 22:10

intet