Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
DVD
Fra : Bjarne Nielsen

Dato : 04-01-02 20:22

Hej

Er der nogen der ved om det er muligt at lave slideshow med sin PC'er af
jpg-filer, som efterfølgende kan brændes på CD-R og derefter afspilles på
DVD?

Hvilken type DVD er bedst?
Hvilket PC program kan bruges? POWERPOINT?

Håber nogen kan hjælpe?

Bjarne Nielsen

Fra : KNL DtP

Dato : 04-01-02 21:35

"Bjarne Nielsen" <bjarne.nielsen@12move.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der ved om det er muligt at lave slideshow med sin PC'er af
> jpg-filer, som efterfølgende kan brændes på CD-R og derefter afspilles på
> DVD?

Du kan smide en masser JPEG'er over på en CD, som brændes som VCD (VideoCD)
i f.eks. Nero 5. De bliver vist med f.eks. 5 sec inteval eller 0 sek. Du kan
også lave sådan, at man skal hoppe med "next"

> Hvilken type DVD er bedst?

Ikke forstået...

> Hvilket PC program kan bruges? POWERPOINT?

Du kan godt lave alle billedernei PP, men du skal så eksportere dem som
JPG-filer, før de kan brændes med Nero.

Du kan også ligge små MPG-film ind mellem billederne, og dermed skabe et
lidt smart præsentation.

Fra : Jacob W. Jensen

Dato : 04-01-02 21:42

> [...]

> DVD?
>
> Hvilken type DVD er bedst?
> Hvilket PC program kan bruges? POWERPOINT?

WinOnCD 3.8 vil jeg gerne anbefale. Det er nemt og hurtigt at komme
i gang med. Der er mulighed for at lave menuer, indlægge musik, sætte
baggrundsbilleder ind og meget andet.

Fra : Carsten Schack-eriks~

Dato : 04-01-02 22:02

Hej Bjarne

Du kan bruge Nero burner til at lave en VideoCD, som kan vises i de
fleste DVD afspillere.

Det gøres ved at du i Nero burner opretter en VCD og så sætter du bare
billederne ind i den rækkefølge du ønsker dem vist. De skal være JPG
format.

Hvis du bruger programmet Styr på fotografierne (www.cse-it.dk) så kan
det danne billede filer indeholdene tekst og en ramme så hele billedet
kan ses og ikke afskæres i kanten når det vises på fjernsynet.

/Carsten