Hvad slags kat er det?
Fra : LINDA JEPPESEN

Dato : 04-01-02 20:08

Hej

Jeg har et spørgsmål, jeg så nogle katte på Gran Canaria, jeg ved ikke hvad
race de er, men de havde sort hale, øre og poter, ellers var pelsen grålig,
vil jeg tror, nogle talte om at det var siamesere.

Linda, Venus og Frederik

Fra : AnnetteS

Dato : 05-01-02 17:27

Prøv at kigge her : http://home.sol.no/bfinsrud/kattebilder.htm
Der er en del billeder af forskellige racer.

http://www.kandu.dk/

Fra : Linda

Dato : 05-01-02 22:01

Hej

Tak for hjælpen, det tyder på at det er siamesere, de havde bare ikke så
mørke hoveder, den ene havde sort plet på næsen, men når jeg har fået
fremkaldt billederne, skal jeg scanne dem ind, så i kan se dem.

Linda, Venus og Frederik

AnnetteS <AnnetteS.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:yHFZ7.9348$aS.1359448@news010.worldonline.dk...

Fra : Trine Piltoft

Dato : 05-01-02 20:22

Det lyder som siamesere, men jeg vil tro at hvis du ser billeder af de
siamesere vi har i Danmark idag, så er det ikke sikkert, at de ligner
hinanden typemæssigt. Fritlevende katte der har mange andre gener end
siamesergen, vil formentligt have en noget anden type og sikkert også
have en mørkere kropsfarve eftersom de nok ikke har været specielt
selektive :0)

Du kan se billeder af siamesere på min hjemmeside under "Kuld B" og
"Kuld F" men Ann Rudbeck som også "huserer" på denne liste har en
hjemmeside, hvor du kan se nogle nydelige voksne siamesere.

Hilsen Trine
Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/