Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Print af billede over flere sider
Fra : Morten Frederiksen

Dato : 04-01-02 19:02

Hej,

Er der nogen her i gruppen der kender et program der kan printe et MEGET
stort billede ud og fordele
det på flere A4-sider ?
F.eks kan det fylde 3x3 A4 ark eller lignende.
Det eneste jeg har kunnet finde hidtil er Canon PhotoStitch og Canon
ZoomBrowser der dog kun kan fordele
et stort billede over 1 række af A4-ark, svarende til et stort
panorama-billede.
Men jeg skal altså bruge et program der kan printe ud på flere rækker.

Det er tænkt brugt til at skalere et billede op (i paint shop pro) og
dernæst printe det ud og bruge det som plakat.
(lidt grovkornet men alligevel).

På forhånd tak.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 04-01-02 19:47

Morten Frederiksen wrote:

> Hej,
>
> Er der nogen her i gruppen der kender et program der kan printe et
> MEGET stort billede ud og fordele det på flere A4-sider ?

Det kan sideombrydningsprogrammer, f.eks. QuarkXPress, PageMaker og
InDesign, men disse programmer kræver at man har en PostScript printer.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 04-01-02 20:21

"Morten Frederiksen" <mofr@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stort billede ud og fordele
> det på flere A4-sider ?
> F.eks kan det fylde 3x3 A4 ark eller lignende.
****************

Det kan driverne til visse af HP's printere...funktionen
har ikke noget at gøre med hvilket billedprogram man bruger.
Funktionen kommer til, når driveren til printeren installeres..smart..og det
virker
og ser sejt ud, hvis man laver det ordentligt.

MVH

Fra : FranZ

Dato : 05-01-02 04:57

Hej

Jeg bruger en HP930C og dens driver klarer præcis
denne funktion meget overbevisende, op til 4x4 A4

Fra : hss

Dato : 04-01-02 20:26

Hej

Prøv at kigge forbi www.cnet.com og søg lidt på panorama eller lign. Der
findes forskellige gratis programmer der kan håndtere det.

Med venlig hilsen

Henrik

Fra : BØRGE ANDERSEN

Dato : 05-01-02 18:07

> [...]
meddelelse news:3C35EE23.5E978214@post1.tele.dk...
> Hej,
>
> Er der nogen her i gruppen der kender et program der kan
Prøv denne adr: http://www.cadkas.com/index2.htm
Programmet hedder Poster-Printery og kan fordele et billede
over lige så mange A4 sider som du vil, op til 600
kvadratmeter (det sidste har jeg dog ikke efterprøvet). Det
kan afprøves i en demoversion, og koster16 dollars.
mvh...børge