Musik fra DVD til CD
Fra : Tenzel Kim

Dato : 04-01-02 18:34

Jeg har et antal DVD film som jeg godt kunne tænke mig at kopiere noget
af musikken over til en almidelig CD eller MP3 filer men har ingen ide
om hvilke programer man skal bruge til det formål. Nogen der kan hjælpe?

Tenz.

Fra : KNL DtP

Dato : 04-01-02 19:13

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har et antal DVD film som jeg godt kunne tænke mig at kopiere noget
> af musikken over til en almidelig CD eller MP3 filer men har ingen ide
> om hvilke programer man skal bruge til det formål. Nogen der kan hjælpe?

Slæb DVD-afspilleren ind til computeren, forbind afspiller og computerens
lydkort (line in) med et phono -> mini jack-stik.

Hent programmet "Gold Wave" (søg på google), og lav ny - vælg 44,1 kHZ og 16
bit og stereo. Vælg antal min. og indstil derefter volumen. Paspå den ikke
overstyrer (går op i det røde område).

Finde stedet på DVD'en, sæt Gold Wave til at optage - konverter evt. WAV ->
MP3 når du er færdig. Du kan jo klippe lyden tid / fade ind og ud / fjerne
støj o.l.

Smid WAV'erne over på en musik-CD - og vupti - så kan du øve dig på dine
yndlingsreplikker i bilen

MVH

Kristian
www.24h-le-mans.dk

Fra : Tenzel Kim

Dato : 04-01-02 19:37

KNL DtP wrote:

> Slæb DVD-afspilleren ind til computeren, forbind afspiller og computerens
> lydkort (line in) med et phono -> mini jack-stik.

Nu er det ikke nødvendigt da jeg også her et DVD-drev på computeren men
tak for resten af rådet

Tenz.

Fra : Madsen

Dato : 04-01-02 22:26

On Fri, 04 Jan 2002 19:37:05 +0100, Tenzel Kim
<tenzel_kim@hotmail.com> wrote:

>Nu er det ikke nødvendigt da jeg også her et DVD-drev på computeren men
>tak for resten af rådet

Så kik her :
http://www.doom9.org/audio-guides.htm
Masser af guides til DVD-audio extraction

Hovedsiden hedder www.doom9.org

Softwaren finder du samme sted ( gratis )

Mvh Madsen