Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
laboratorium / fiberbase
Fra : Jørgen Angel

Dato : 04-01-02 16:48

Kender I et godt s/h laboratorium der kan lave højkvalitets fiberbase
forstørrelser? Og Sistan-behandle?

Black & White er det eneste jeg kender - og de laver ikke større end
30x40 nu. Og hvad værre er, deres tørremaskine vrider papiret så fibrene
i papiret knækker og det hele kommer til at bølge. Ærgerligt for de
laver ellers godt arbejde.
Jeg bor i København, så det ska helst være beliggende i en radius på
ikke over 40-50 km fra København.

Med venlig hilsen

Jørgen Angel

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 04-01-02 17:25

Jørgen Angel wrote:

> Kender I et godt s/h laboratorium der kan lave højkvalitets fiberbase
> forstørrelser? Og Sistan-behandle?

Hvis du med fiberbase mener rigtig gammeldags barytpapir, så kan det kun
laves i ægte håndarbejde, det skal skylle i en halv meneskealder, og
tørres i en rigtig gammeldags højglanspresse.

Fra : Jørgen Angel

Dato : 04-01-02 18:50

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Hvis du med fiberbase mener rigtig gammeldags barytpapir, så kan det kun
> laves i ægte håndarbejde, det skal skylle i en halv meneskealder, og
> tørres i en rigtig gammeldags højglanspresse.

Ja, det er det gode, gamle barytpapir jeg mener. Jeg er klar over, at
det laves i håndarbejde (har lavet tusindvis af dem i gamle dage, dvs. i
60'erne og 70'erne). Og skylletiden er lang, det ved jeg. Men nogle
samlere og gallerier insisterer på baryt/fiberbase.
Black & White laver som nævnt FB kopier (400,- + moms for 30x40 inkl.
Sistan behandling) men er der andre?

Jørgen

Fra : McRepsej

Dato : 05-01-02 12:22

Hej Jørgen

Prøv Roskilde Fotolab, Stenagervej 3, 4000.

Snak med Søren eller Blytækker.

Hilsen

Jesper

Fra : Jørgen Angel

Dato : 07-01-02 00:38

McRepsej <mail2me@email.dk> wrote:

> Hej Jørgen
>
> Prøv Roskilde Fotolab, Stenagervej 3, 4000.

Tak, det vil jeg gøre. Andre der kender et godt s/h laboratorium der kan
lave kvalitets fiberbase (baryt)
forstørrelser? Altså det på det gode gammeldags fotopapir.

Med venlig hilsen
Jørgen Angel