Laangsom opstart i xp med 2 PC'ere.
Fra : Ukendt

Dato : 04-01-02 15:58

Har installeret 2 netkort i den ene maskine. 1 til stofanet og 1 til den
bærbare.

Kan fint komme på stofa og kan fint oprette forbindelse til den bærbare -
pludseligt, går der ca. 1 min., før netværkssymbolerne i proceslinien popper
op og processeren arbejder som en gal.

Alt har fungeret skide godt og XP startede op på 30sek. Nu går det lige så
stærkt som før - lige indtil de s.... iconer skal aktiveres. Så tænker den
som besat. Har checket i joblisten, hvad der optager rescourserne - men der
står bare system: 99!

Har en VPN-Client installeret - men den har ikke voldt nogen problemer.

HVAD ER GALT???

Er meget modtagelig for forslag!

--
Med Venlig Hilsen: JQK
ICQ: 143705429

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-02 18:41

Har selv fundet ud af følgende under kontrolpanel ->adm. -> logbog:

AMLI: ACPI BIOS forsøger at skrive til en ugyldig IO-portadresse (0x70), som
ligger inden for det 0x70 - 0x71-beskyttede adresseområde. Dette kan
medføre, at systemet bliver ustabilt. Kontakt din systemforhandler for at få
teknisk support.

Nogen, som ved, hvad jeg skal gøre?

--
Med Venlig Hilsen: JQK
ICQ: 143705429

Fra : Flare

Dato : 04-01-02 23:55

Tjaaa idet du lige har instaleret et nyt netkort, og har XP kørende kan jeg
kun forstlille mig at det er et driver problem. Så enten søg efter en XP
kompatibel driver eller tjaaaaa...ellers er der ikke så meget at gøre,
forudsat at det ER et driver problem.

Måske kan "ventetiden" også opstå når dit system leder efter klinenter på
netværket. Dette kan trække en del rescourser...Men så lang som som du
beskriver lyder usandsynelig.

Et sidste desperat forsøg kunne være at instalere en nyere musedriver. Dette
kan i nogen tilfælde forbruge _meget_ stor CPU tid hvis der er en hardware
konklikt...

Andre der har forslag?

Anders