Ingen billeder i IE 6
Fra : Kasper Okkels

Dato : 04-01-02 09:05

Hej

Jeg har forsøgt at opdatere til IE 6, men det er da noget være skrammel. På
rigtigt mange sider kan jeg nu ikke få lov til at se billeder, men får i
stedet den klassiske firkant med det røde kryds.

Nogen gange kan problemet afhjælpes ved at tømme 'Temporary Internet Files'
og genstarte. Men efter et par timer - uden den voldsomme
internetaktivitet - så er problemet tilbage igen. Jeg har afsat 50 MB til
TIF - er det ikke nok?

Andre gange kan problemet løses ved at skifte tegnsæt fra Vesteuropæisk(ISO)
til Vesteuropæisk(Windows), men det synes jeg heller ikke er en holdbar
løsning.

Er der andre, der har haft de samme problemer, og har fundet en løsning. Det
vil jeg meget gerne høre om.

Med venlig hilsen

Kasper Okkels

Fra : Børgesen

Dato : 04-01-02 17:22

"Kasper Okkels" <kasper@okkels.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> rigtigt mange sider kan jeg nu ikke få lov til at se billeder, men får i
> stedet den klassiske firkant med det røde kryds.

Jeg har ikke hørt om de øvrige fejl, men her er et uddrag af en mail jeg
skrev til nogle kolleger i samme anledning:

---ooOOoo----

Jeg har haft et par ... , der har opgraderet til IE6. Her er to "tips" vedr.
problemer, de har haft i den forbindelse:

1) Modem DialUp settings ændres.
Efter opgradering til IE6 kunne Norton (v.7 - ved ikke med andre) ikke
længere hente NAV opdateringer. Ved i "liveupdate" billedet blot at klikke
på "configure", og vælge "Internet settings" som DialUp Connection, løste
dette problemet. Tilsynelandende omkonfigurerer IE6 opsætningen, og dette
skulle NAV altså have at vide. ....

2) Billeder i Explorer og skrivebord forsvandt.
På internettet blev billeder ikke vist med andet end en tom ramme. I IE6
under "Funktioner - Indstillinger - Avanceret - Multimedie" var flueben i
"vis billede" forsvundet. Da dette blev sat igen forsvandt problemet. Har
man iøvrigt valgt "Active Desktop" påvirkes dette følgeligt af samme fejl.

I begge ovenstående tilfælde påstår kunden, at de ikke selv har rodet ved
indstillingerne, hvilket jo kan være sandt.

----ooOOoo----

Håber det kan hjælpe dig.

Børgesen

Fra : Kasper Okkels

Dato : 04-01-02 17:39

"Børgesen" <mailnews@ready.dk> skrev i en meddelelse news:3c35d636$0$89072
> [...]
> man iøvrigt valgt "Active Desktop" påvirkes dette følgeligt af samme fejl.

Desværre er det ikke tilfældet hos mig. Det er heller ikke alle billeder,
der forsvinder men kun de fleste.

Jeg tror måske, at fejlen ligger i tegnsættet. Hvis jeg i VIS > TEGNSÆT
vælger Vesteuropæisk (Windows) så synes jeg, at jeg langt de fleste gange
kan få billederne frem. Nogle sider er dog så "venlige" at ændre tegnsætning
tilbage til (ISO) selv om jeg ikke har valgt "Automatisk Valg". Kan det være
her, at problemet er?

Jeg må hellere lige fortælle, at jeg bruger Win98 "2. udgave", har ADSL og
installeret Norton Antivirus 2000

Kasper

Fra : Ulrik Probst

Dato : 11-01-02 14:24

Hulk hulk hulk

Jeg lider desværre også af samme problem, og jeg er efterhånden ved at få
spat. Jeg har prøvet at nedgradere Explorer fra 6 til 5, hvilket ikke hjalp,
og jeg har også prøvet at installere Explorer igen (men suk). Kan det mon
skyldes en virus?

Ulrik

Fra : Børgesen

Dato : 11-01-02 09:57

"Ulrik Probst" <ulrik@clubzone.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hjalp,
> og jeg har også prøvet at installere Explorer igen (men suk). Kan det mon

Næppe noget med virus, men har du Norton Firewall by chance? Jeg tror MS har
opdaget problemet

(Engelsk:)
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q309287

Hjalp det?

Børgesen

Fra : Ulrik Probst

Dato : 12-01-02 01:35

Hej Børgensen!

Nej, jeg bruger ikke Norton Firewall, men ZoneAlarm firewall......

Ulrik

Fra : Ulrik Probst

Dato : 12-01-02 01:57

Jeg har lige hentet Opera 6.0 og der er ingen problemer med at se
billeder.......men jeg vil nu helst bruge Explorer!!!!

Fra : Ulrik Probst

Dato : 12-01-02 02:03

Ok, der var jeg lige for optimistisk.....også problemer med at se billeder i
Opera 6.0

Ulrik

Fra : ¤ Vildand ¤

Dato : 11-01-02 15:05

Jeg har samme problem

IE6 med sp1beta
Zonealarm pro

og Netscape 6,22. Ingen problemer med Netscape.

Er der nogen som har en løsning på IE6 manglende visning af billeder ?

Mvh vildand

*****************************
Vildand
FlowerPower 44117012
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Fra : Kasper Okkels

Dato : 12-01-02 09:40

"Ulrik Probst" <ulrik@clubzone.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige hentet Opera 6.0 og der er ingen problemer med at se
> billeder.......men jeg vil nu helst bruge Explorer!!!!

Jeg vil nu også helst bruge IE, men har også forsøgt mig med Opera 6. Her
har jeg INGEN problemer med at se billeder, men det er ikke alle sider, der
optræder helt som i IE.

Jeg har ingen firewall installeret, så det behøver ikke at være problemet.
Jeg har til gengæld Norton Antivirus, men hvorfor skal det ødelægge det?

Skal man virkelig have gang i "format c:" for at løse problemet?

Kasper