Problem med 2 stks 512MB RAM i A7V266-E
Fra : F.Larsen

Dato : 04-01-02 16:03

Hej

Har fået byttet den ene af mine to PQI RAM da den var defekt.

Nu er situationen den at begge klodser tilsyneladende fungere udemærket - men kun
hver for sig. Hvis jeg sætter dem begge i bundkortet så kommer der BSOD i WinXP og
i memtest86 vælter det ud med fejl.

Ifølge forretningen skulle der være et problem med at benytte to klodser af samme
størrelse.
Noget der har oplevet det samme ? Er der nogen løsning ?

--
Flemming
Støjdæmp din PC: http://hjem.get2net.dk/Quake2/Zalman/index.htm

Fra : Freeloader

Dato : 04-01-02 17:05

"F.Larsen" <N0Spam@spamfilter.dk> wrote in message
> [...]
af samme
> størrelse.
> Noget der har oplevet det samme ? Er der nogen løsning ?

Hej Flemming.
Jeg bruger selv 2 ens Kingston 513 PC2100 DDR Ram i mit A7V266-E uden
problemer. Kan det skyldes dine jumperindstillinger?

Freeloader

Fra : Freeloader

Dato : 04-01-02 20:36

"Freeloader" <freeloader2k@NOSPAMhotmail.com> wrote in message

> [...]
> Jeg bruger selv 2 ens Kingston 513 PC2100 DDR Ram i mit A7V266-E uden
> problemer. Kan det skyldes dine jumperindstillinger?

Det er selvfølgelig 512 MB moduler og ikke 513 MB

Fra : F.Larsen

Dato : 05-01-02 02:51

> [...]
> Jeg bruger selv 2 ens Kingston 513 PC2100 DDR Ram i mit A7V266-E uden
> problemer. Kan det skyldes dine jumperindstillinger?

Ok, rart at vide. Jeg tror ikke det er jumper indstillingen, da jeg har fået
bekræftet at de skal have 2.50 volt.

Fra : Prost

Dato : 05-01-02 11:53

"F.Larsen" <N0Spam@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> "Freeloader" <freeloader2k@NOSPAMhotmail.com> wrote in message

Hej Freeloader hvad kører du med at Volt på din Kingston ?
Jeg har ligesom Flemming sat mine til 2.5 V
Hmm, måske det er det som gør at win2000 kører ustabilt ?

/Rune

Fra : Freeloader

Dato : 05-01-02 15:35

"Prost" <ruro@get3net.dk> wrote in message
> Hej Freeloader hvad kører du med at Volt på din Kingston ?
> Jeg har ligesom Flemming sat mine til 2.5 V

Jeg har sat dem til at køre 2.65V. Jeg kunne ikke rigtigt finde noget om det
på mine Ram, som Flemming kunne på sine, så jeg lod den stå på default.

Freeloader

Fra : Prost

Dato : 05-01-02 15:49

"Freeloader" <freeloader2k@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
det
> på mine Ram, som Flemming kunne på sine, så jeg lod den stå på default.

Kan sige så at de kører fint på 2.5 V endtil videre, det er ikke dem som
lavede
ged i det, men det imod en af de medfølgende skod driver til mit GeForce 3
kort