T68 pop3 mail..!?!?
Fra : Partymaker

Dato : 04-01-02 15:34

Hey NG..

Har lige snakket med en supporter fra Ericsson ang. mail delen, da jeg
studsede lidt over der står den 'kun' kan gemme 6 mails ad gangen (han sagde
så 4..?), vil det sige den har statisk hukommelse (ikke så fedt)..?

Så diskuterede vi lidt om hvordan det fungere når man henter fra en pop3
mailboks, jeg holdte på at, med mindre man angiver den skal gemme en kopi på
serveren (kan man det på den..?) så ligger de meddelelser man henter kun på
telefonen, fuldstændig ligesom Outlook Express f.eks., han fortalte
imidlertidigt at det fungerede sådan at når man hentede post, fik man først
en oversigt altså headerne (from, to, subject, etc.), derefter kunne man så
vælge hvilken mail man ville læse, den så ville hente ned, han kunne så ikke
lige sige om den stadig ville være på serveren bagefter..! Alt i alt en ikke
særlig overbevisende supporter..

Nogen der kan bringe lidt klarhed over problemmatikerne.. Da jeg er ret
forvirret..

Tnx..

Fra : Frank

Dato : 04-01-02 16:37

> [...]

ikke
> lige sige om den stadig ville være på serveren bagefter..!

ved godt det ikke er sammen tlf, men når jeg henter mail fra en pop3 konto
til min R380, så kan jeg vælge om mailen skal flyttes eller kopieres til
telefonen.............går da ud fra at det er det samme med T68´eren!

Frank

Fra : KGB

Dato : 04-01-02 17:14

> Så diskuterede vi lidt om hvordan det fungere når man henter fra en pop3
> mailboks, jeg holdte på at, med mindre man angiver den skal gemme en kopi

> serveren (kan man det på den..?)

Du kan sagtens angive at den kun skal efterlade originalen på selve serveren
(gøres som standard)

> lige sige om den stadig ville være på serveren bagefter..! Alt i alt en
ikke
> særlig overbevisende supporter..
Erix danske supportere sidder (alle tre) i Sverige og aner intet om noget.
De er sandsynligvist blevet ansat der blot fordi de kan tale dansk, og så
har de nok en bog foran sig med FAQ, men derfra og så til selv at vide noget
.... bah !!!

--
Regards
(-: KGB

http://www.goshin-jitsu.dk
KGBNSA@HOTMAIL.COM_remove
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Peter Rongsted

Dato : 05-01-02 20:00

"Partymaker" <partymaker_dk@hotmail.com> wrote:

> [...]
>lige sige om den stadig ville være på serveren bagefter..! Alt i alt en ikke

En POP3 server sletter ikke mailen på serveren, når den er hentet af en
klient. Det er mail-klienten som aktivt sletter mailen på serveren. Det
gør mail-klienten i T68 ikke af sig selv.

Hvis du vil vide mere om POP3 protokollen kan du læse RFC1939 på
www.rfc.dk

Peter

Fra : Siggy

Dato : 06-01-02 21:52

Ok, det var jeg ikke klar over, troede det var omvendt..

Så ved du måske også noget om mine andre spørgsmål.. Altså hvor mange mails
den kan indeholde (ericssons hp si'r hhv. 6 & 10, supporteren 4..??) og er
det en statisk eller dynamisk hukommelse den har.. Og kan man sætte den op
til at hente med faste intervaller via gprs..

Mvh - Siggy..

Fra : Siggy

Dato : 06-01-02 22:47

Ups.. Og hvad gør den når/hvis der er vedhæftninger på, eller mailen er over
x kb, eller der er billeder i etc..

Takker..