Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af godt Digital Kamera!
Fra : Rar Morfar

Dato : 04-01-02 14:28

Hej

Jeg skal ha mig et digitalt kamera, men kan ikke finde rundt i junglen!

Kameraet skal være godt og må gerne kunne optage videoclips, men ikke en
nødvendighed!

Jeg har tænkt mig en pris på omkring 5000 kr.

Hvad er det bedste?

Jeg har kigget lidt på et hp photosmart 715 og et Olympus Camedia C-2
Nogle af dem i kan anbefale - eller andre?

Hilsen Rune

Fra : Gopher

Dato : 04-01-02 18:54

www.edbpriser.dk kan man i øjeblikket få en Olympus c-700 til c. 6000,-
Det er det suverænt bedste kamera i 5000-6000 kr klassen i øjeblikket.

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 04-01-02 19:19

> på www.edbpriser.dk kan man i øjeblikket få en Olympus c-700 til c. 6000,-
> Det er det suverænt bedste kamera i 5000-6000 kr klassen i øjeblikket.

Med hvilken begrundelse da?

Jeg ville da umiddelbart langt hellere ha' en Olympus C-2100 til 4800kr.
Har nogenlunde de samme specs. som C-700, men har desuden billedstabilisator
på linsen.

Mvh Stig

Fra : Aksel

Dato : 05-01-02 18:11

"Stig Nørgaard Jepsen" <stigen@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg ville da umiddelbart langt hellere ha' en Olympus C-2100 til 4800kr.
> Har nogenlunde de samme specs. som C-700, men har desuden

Helt enig, Olympuc C-700 er et C-2100 uden billedstabilisator, det gør
kameraet lidt større, men der er næsten umuligt at bruge en 380 mm zoom uden
stativ hvis man ikke har stabilisator.
De fleste billedstabilisatorer er digitale, det vil sige at de stjæler noget
af chippens areal og derfor giver mindre anvendelige pixels, C-2100 hae
optisk stabilisering som er et mekanisk system.

Hilsen Aksel