Hvor må man holde et MOTHERBOARD under mon~
Fra : Andrew

Dato : 04-01-02 13:29

Hej

Jeg skal montere et motherboard NU, og ved ikke hvordan jeg skal håndtere
det.

Det skal lirkes ind i kabinetet for at se hvorhenne jeg skal sætte skruerne
i kabinethullerne.
Men hvordan håndtere jeg motherboardet???

Hvor må jeg holde det henne, så der ikke sker noget med det?

Hvordan gør i det?

Mvh Anders

Fra : Kenneth Bon

Dato : 04-01-02 13:41

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hvordan gør i det?
>
> Mvh Anders

Jeg gik bare 'til den'. ECS-kortet fylder en del i mit lille kabinet - men
skruehullerne kan man normalt se sig ud fra - sæt 8-9 stykker i så du er
sikker på det sidder fast !

Ellers tog jeg bare så meget ude i kanten som muligt og så ind med stikkene
første og så ligger det der

/Kenneth

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 04-01-02 13:55

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg skal montere et motherboard NU, og ved ikke hvordan jeg skal håndtere
> det.

Så ta' lige et kik her:
statisk elektricitet ved installation af CPU [01-01-202 22:26] her i
gruppen.

- Lars

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 04-01-02 13:58

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> wrote in message
> "Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message

> Så ta' lige et kik her:
> statisk elektricitet ved installation af CPU [01-01-202 22:26] her i
> gruppen.

Hov... det var jo dig selv der skrev det indlæg
Bare ta' fat i printet efter du er sikker på at du ikke "gnister" mere.

- Lars

Fra : Peter Schrøder

Dato : 04-01-02 13:58

"Andrew" skrev...
> Jeg skal montere et motherboard NU, og ved ikke hvordan jeg skal
håndtere
> det.

Som Kenneth skriver. kan et mobo tåle ret meget, ihvertfald hvis man
tænker
på om det knækker...
Men det er en god idé at nøjes med at håndtere det i kanten, sørg for at
du er
"afladet" inden du begynder. Og montér det med _alle_ skruer, og sæt
ikke
flere messingdimser i kabinettet, end du skal bruge til at fastskrue
boardet i.
Visse fabrikanter giver nogle gummidimser med, som er beregnet til at
understøtte boardet når man montere kort og lign.

Peter
pschATmail1.stofanet.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : Leony

Dato : 05-01-02 10:26

> [...]

skruerne
> i kabinethullerne.
> Men hvordan håndtere jeg motherboardet???

I mit kabinet kan man tage den plade som motherboardet sidder på af, så man
slipper for at stå og fumle inden i kabinettet. Prøv at tjekke om du ikke
kan tage den af.

Leony