Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Cannon Zoombrowser
Fra : Kenneth Jensen

Dato : 04-01-02 11:39

hejsa

I mit foto pogram fra cannon er de ropstået en fejl. Der kommer en fejl
melding når jeg åbner pogrammet den siger the error E_FAIL occured in the
pogram. Jeg har prøvet at afinstalere pogrammet og ligge det ind igen . Men
med samme resultat. Kan man gøre noget? da jeg ville være ret træt af at
skulle formatere min puter. Men også ret træls at undværre det pogram man
bruger til at hente billeder fra cameraet... Håber på et par gode råd.

Kenneth

Fra : Sebastian Steen

Dato : 04-01-02 12:08

"Kenneth Jensen" <tytte@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> skulle formatere min puter. Men også ret træls at undværre det pogram man
> bruger til at hente billeder fra cameraet... Håber på et par gode råd.

Jeg har personligt droppet Zoombrowser, det er, efter min mening, et _meget_
dårligt program...

Jeg henter nu billederne ind via Cam4You:
http://jpegclub.org/cam4you/

Gratis men kræver registrering. Det er meget simpelt og nemt at bruge.

Derefter kan man altid organisere sine billeder i nogle af de andre mere
velfungerende programmer som Acdsee eller andre.

Sebastian

Fra : Jan Lauenborg

Dato : 04-01-02 12:30

"Kenneth Jensen" <tytte@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulle formatere min puter. Men også ret træls at undværre det pogram man
> bruger til at hente billeder fra cameraet... Håber på et par gode råd.

Du beskriver det største problem med den nævnte program, jeg har tidligere
brugt det og oplevet det samme, 3 gange.

Køb en kortlæser og tilslut den via din USB port og overfør dine billeder
til en biblioteksstruktur på din disk. Brug ACDSee (gratis) til at browse.
(den kan sættes op til at starte photoshop når du vil redigere)

Hvis det er raw filer du laver, så brug BreenzeBrowser (både raw og jpg) så
har du adgang til info om billedet tilblivelse i browser vinduet. Hvis det
er raw og du bruger pc (ikke mac) så kan du overveje at anskaffe bibble, som
både kan browse og bruges til at indlæse raw filer direkte i photoshop uden
at du først skal konvertere til tiff.

BreenzeBrowser: http://www.breezesys.com
Bibble: http://www.bibblelabs.com