kradsebræt
Fra : Katjastrofen

Dato : 04-01-02 11:24

Ja så skete det.. jeg fik sørme en lille killing! - dvs 4 måneder gamel,
renlig og alt det der!

Det eneste lille problem er den lille missers små kløer. som sætter overalt
*G*

Derfor hastede jeg jo ud og købte et kradsebræt, af den der kedelig slags
man hænger op på væggen.. - men har ikke pladsen til de er voldsomme
kradsemiljøer... Men..problemet er at Repeat [som missen så fint hedder]
nærmest bare kigger på det her kradsebræt og går videre, helst hen til mit
gulvtæppe. som så lige får en tur med klø'erne :(

så tada..... spørgsmålet er!! [længe ventet] - hvordan får jeg overbevist
Repeat om, at kradsebrættet er voldsomt interessant ??

Katjastrofen

Fra : Pernille Scharff

Dato : 04-01-02 11:34

Hej Katja,

tillykke med den lille ny - jeg troede ellers du skulle ha' en stor
perserkastrat? Hvad er det for en killing?

Det med kradsebrættet - altså du skal jo lære Repeat at kradsebrættet er
det rette sted at kradse, ikke... Dvs. når han angriber gulvtæppet eller
lænestolen så skælder du ham ud (FY eller NEJ f.eks.) og så flytter du
ham hen til kradsebrættet og roser ham meget når han sidder med
forpoterne på brættet. Vores misser reagerede lynhurtigt på at jeg
kradsede på kradsebrættet! Du kan også prøve med et par dråber
katteparfume eller baldrian. Vores er nu ret ligeglade med baldrian så
vidt jeg kan se....men de klatrer lystigt op og ned ad deres
kradsestolpe!

God fornøjelse...

/Pernille

Fra : Katjastrofen

Dato : 04-01-02 11:41

Det vil jeg prøve.. - - dvs har jo skældt den lidt ud når den gik igang på
gulvtæppet.. - men skal da prøve at flytte den derover til kradsetingen og
sige rosende ord :)

Jow det var meningen, men hun var ikke så glad for at skulle af med den, og
tilbød mig istedet en mindre model :) hehe.. - og jeg er jo "ligeglad" om
det er en killing eller en stor farlig voksen kat *GG*

Uhmm.. Pernille sender dig da lige et billede af mislingen :)

katja

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 04-01-02 11:50

> Uhmm.. Pernille sender dig da lige et billede af mislingen :)
>
> katja

Aaaaaaaaaaarj vi andre vil da oz gerne se *S*

Tillykke med den lille mis

Jeg bruger baldrian og andet katteparfume på Neo & Dixies krattetræ. Der
sidder gerne 2 salige misser og hvæsser klør *G*

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Tina Bach Larsen

Dato : 04-01-02 11:59

De´t er også en god måde at lade legen foregå i nærheden af kradsebrættet
for sker det så i kådhed så får den lige et par rosende ord og det med at
flytte den derhen når den gør det det gale sted har også virket her.

Mvh Tina

p.s. tror dog at fjeja bruger sofan ind i mellem hvis vi ikke er der *G*

Fra : Mette Frederksen

Dato : 04-01-02 13:10

Ja hvordan vænner man en kat af med at væsse klør i sofaen?!?! Vores gjorde
det meget, fordi de tidligere ejere var ligeglade da de alligevel skulle
have en ny sofa! Så vores sofa blev hurtigt Cæsars favorit! *LOL*

Nå men jeg gik på apoteket og købte: valeriane dråber.. Det lugter
forfærdelig ( af gammel gær) men katten er helt syg med lugten.
Du kommer bare nogle få dråber på kradsebrættet!
Der ud over har jeg købt en "pels-mus" og en lædersnor... Cæsar fik nemlig
hurtigt bidt den alm. stof snor over! *L* Bind musen i lædersnoren og hæng
den op så musen dingler på kradsebrættet... Du kan tro kløerne sætter sig i
kradsebrættet når han leger med musen.. og lys hurtigt fandt han ud af at
man også kunne væsse klør i kradsebrættet...

Det er stadig en af hans favorit legepladser! *S*

Mange hilsner
mette

ps. du kan se ham her: http://www.valo.dk/cæcarbillede.htm

--
\!/
(@ @)

Fra : Kate

Dato : 04-01-02 13:38

Hej Katja

Jeg vl give samme råd som du allerede har fået af de andre. Nemlig at
lege med din killing ved kradsetræet. Jeg mindes at jeg kradsede på
kradsetræet og når så en af kattene kom for at fange mine fingre fik
den samtidig sat sine kløer i kradsetræet og så nussede jeg og roste i
lange baner. Indrømmet jeg har bevidst købt en ikke kradsevenlig sofa.
De to sidste var med uldstof, og det var for fristende, den jeg har nu
er af noget meget kort luvet stof, minder om velour uden at være det og
det er altså ikke godt at hvæsse klør i

Tillykke med Repeat,

Kate

Fra : Nina El Falaki

Dato : 04-01-02 18:27

Hej

Måske hører utysket til de katte der helst vil hvæsse kløer vandret. Køb en
billig kokosmåtte og læg hvor han plejer at "kæmme" gulvtæppet.

Et stort klatretræ optager nu mest plads i højden, på gulvet skal du bare
bruge ca. ½ x ½ m.

Måske synes repeat at hvæssebrædtet hænger et forkert sted eller i en
forkert afstand fra gulvet.

Tillykke med mislingen

--
Nina El Falaki