Menu-link som hos TV2
Fra : Sinkbæk

Dato : 04-01-02 10:59

Hej!

Hvordan laver jeg menuen som TV2 bruger i venstre side her:
http://goaften.tv2.dk

Jeg har kigget i deres stylesheets og javascripts, men har ikke kunnet finde
noget der. Kun at der på siderne henvises til en class "menu".

På forhånd tak!
Mvh.
Sinkbæk

Fra : Steen Alexandersen

Dato : 04-01-02 16:41

Jeg vil anbefale dig at anskaffe dreamweaver 4 (prøveversionen er ok) og
købe IDG-hæftet til version 4, der er en nøjagtig beskrivelse af hvordan du
gør.

hilsen
Steen

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 04-01-02 18:26

"Sinkbæk" <ts@88888nvr.dk> skrev
> [...]
finde
> noget der. Kun at der på siderne henvises til en class "menu".

Grunden til dette er, at det er det eneste du behøver at vide, for at lave
de css knapper :)

Jeg har lige kigget lidt på det, men kan ikke præcist finde det på TV2's
hjemmeside. Men, princippet er såmænd enkelt nok.

Lav en class til dine links i dit stylesheet - husk både link og hover:

a.menu {
display: block;
height: 20px;
width: 120px;
border: 1px solid blue;
}

I din menu skriver du følgende til dine links:

--
/Kasper
Anders Fogh - Han er go'

Fra : Dennis Enøe

Dato : 04-01-02 18:43

> [...]
finde
> noget der. Kun at der på siderne henvises til en class "menu".
jeg har fundet en lille tutoral til dig som omhandler dhtml som det laves
med
http://hotwired.lycos.com/webmonkey/98/10/index3a.html?tw=authoring
læs evt nogle af de grundlæggende tuts om dhtml som de har.

Dennis E

Fra : Jesper Schlæger

Dato : 04-01-02 19:09

"Sinkbæk skrev:

> Hvordan laver jeg menuen som TV2 bruger i venstre side her:
> http://goaften.tv2.dk

http://home20.inet.tele.dk/schlager

Menuen er lavet på noget af det samme. Skal du bruge hjælp siger du bare
til. Du må gerne huggei kildekoden, da jeg har skrevet den (ud fra råd
herfra) og jeg ikke tager copyright på HTML

--
Med venlig hilsen/best regards

Jesper Schlæger
schlager@tdcadsl.dk
ICQ: 130657518

Fra : Claus Pryds

Dato : 04-01-02 01:19

Sinkbæk <ts@88888nvr.dk> skrev i
> [...]
finde
> noget der. Kun at der på siderne henvises til en class "menu".

Du kan også prøve dette link som er en artikel der beskriver hvordan menuen
laves.

--
MVH
Claus Pryds

Fra : Claus Pryds

Dato : 04-01-02 01:20

Claus Pryds <clarke@events.dk> skrev i

> Sinkbæk <ts@88888nvr.dk> skrev i

> finde

> Du kan også prøve dette link som er en artikel der beskriver hvordan
menuen
> laves.

Sorry glemte lige linket
http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=276