Nforce ? nogen som har prøvet ?
Fra : -=Madsen=-

Dato : 04-01-02 10:28

Nogen som har prøvet det nye Nforce chipset ? , hvordan køre det ?

Fra : orbital

Dato : 04-01-02 10:41

On Fri, 4 Jan 2002 10:27:52 +0100, "-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net>
wrote:

>Nogen som har prøvet det nye Nforce chipset ? , hvordan køre det ?

Der er masser af udenlandske anmeldelser.
www.amdzone.com
www.amdmb.com
www.socketa.com

eller søg på www.google.com med: "bundkort navn" review

Min vurdering er, at nforce er udmærket hvis onboard grafik mx400
geforce er godt nok til dig. Grafikkortet taget i betragtning, så er
chipsettet på linie med kt266a, hvis ikke det endda er en anelse
hurtigere.

Men overvej lige også et kt266a bundkort uden onboard grafik, f.eks.
soyo dragon plus, der er et overflødighedshorn med onboard kvali-lyd,
raid, netkort.

mvh

John

Fra : orbital

Dato : 04-01-02 20:32

Læs f.eks.

http://www.hardocp.com/reviews/mainboards/asus/a7n266-e/

konklusionen er meget ærlig, men kompliceret. Man skal måske betænke
sig og vælge kt266a.
Men dette asus nforce er det bedste hidtil.

mvh

John

Fra : -=Madsen=-

Dato : 05-01-02 14:09

Har læst lidt review på nettet, det var nu mere personlige erfaringer som
jeg var ude efter

Men jeg vælger nok et KT266a chipset i stedet, da jeg ikke skal bruge den
onboard VGA.

Du har da ret i soyo dragon plus er et fedt board , men der kan bare ikke
sidde en Alpha 8045 køler på det

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 05-01-02 14:10

In article <a13sec$1eci$1@news.cybercity.dk>, kem@SoftHome.net says...

> Nogen som har prøvet det nye Nforce chipset ? , hvordan køre det ?

Jeg har ingen erfaringer med bundkortet selv (hvorfor svarer jeg så? :)), men
jeg har læst en del om bundkortet, da jeg finder det meget spændene.
Konsensus rundt omkring på nettet er at det er et meget hurtigt chipsæt, som
giver selv VIAs kt266a chipsæt kamp til stregen.

Det er dog rettet imod et helt bestemt marked: integrerede løsninger. Det har
vist sig at GeForce2MX kernen på bundkortet ikke helt kommer til sin ret, fordi
den deler bussen med hukommelsen, hvilket gør at bussen bliver en flaskehals.
Hvis man vil have topydelsen fra dette bundkort, skal man montere et grafikkort
i AGP porten for på den måde at dedikere hele bussens båndbredde til
hukommelsen.

Den seneste artikel jeg har læst om chipsættet er fra HardOCP
(www.hardocp.com), hvor de tester et ASUS bundkort. På dette bundkort er der
nogle problemer med at få forskellige RAM moduler til at køre sammen. Om det så
skyldes ASUS implementation af chipsættet eller chipsættet er ikke lige til at
sige, men det er et problem, man bør være opmærksom på.

Ligesom med så mange andre ting er det de personer, der køber de tidlige
version af chipsæt, der kommer til at føle børnesygdommene. På nuværende
tidspunkt er VIAs kt266a mere modent end nForce.

Som entuisiast ville jeg selv vælge et kt266a (som jeg rent faktisk allerede
har gjort), fordi det passer bedre til mine behov. Det skal dog siges at jeg
stadig finder nForce særdeles interessant p.g.a. de mange integrerede enheder
(kunne godt tænke mig et integreret netkort og ordentlig lyd).

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)