/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Telia Conto100 - 44 minutter ??
Fra : Niels Højdahl


Dato : 04-01-02 00:23

Hej !

Telia conto100 lover 44 minutter gratis taletid om måneden. MEN er
disse 44 minutter kun gældende på Telias eget net eller gælder de
uanset hvilket net, man er på ?? (Telia har jo aftale med Sonofon
vedr. dækning i danmark)

Det jeg gerne vil vide er, om man kun kan bruge de 44 minutter på
telias net og ellers faktureres for samtaler, når man går udenfor
Telias EGET dækningsområde....

/niller

 
 
Niels Højdahl (04-01-2002)
Kommentar
Fra : Niels Højdahl


Dato : 04-01-02 11:10

er opklaret - Telia var hurtigere til at svare en gruppen :)

On Fri, 04 Jan 2002 00:22:54 +0100, Niels Højdahl
<hoejdahl@tdcadsl.dk> wrote:

>Hej !
>
>Telia conto100 lover 44 minutter gratis taletid om måneden. MEN er
>disse 44 minutter kun gældende på Telias eget net eller gælder de
>uanset hvilket net, man er på ?? (Telia har jo aftale med Sonofon
>vedr. dækning i danmark)
>
>Det jeg gerne vil vide er, om man kun kan bruge de 44 minutter på
>telias net og ellers faktureres for samtaler, når man går udenfor
>Telias EGET dækningsområde....
>
>/niller


alwresuihalert (04-01-2002)
Kommentar
Fra : alwresuihalert


Dato : 04-01-02 13:23

snip
> er opklaret - Telia var hurtigere til at svare en gruppen :)

Hvad svarede de?



Niels Højdahl (05-01-2002)
Kommentar
Fra : Niels Højdahl


Dato : 05-01-02 00:19

On Fri, 4 Jan 2002 13:23:11 +0100, "alwresuihalert"
<lkjhlkjhliu@trdtdtrcv.com> wrote:
>snip
>Hvad svarede de?

Well, de svarede, at man som standard har 44 minutter hvilket svarer
til at kunne tale for kr. 100,- på Telias net. Går man udenfor Telias
"dækkeområde", så tæller man bare lidt hurtigere ned på de kr. 100,-.

Så alt i alt er de 44 minutter udtryk for et urealistisk antal
minutter, såfremt man bevæger sig rundt i landet, hvor Telia ikke
dækker. I såfald ville det være mere reelt KUN at reklamere med
100,-'s taletid og ikke tale om minutterne, i al fald ikke før Telia
får en bedre dækningsbredde eller synkroniser priserne med Sonofon,
som overtager telefonien, når man går ud af Telias net.

/niller


Leif & Susanne (05-01-2002)
Kommentar
Fra : Leif & Susanne


Dato : 05-01-02 21:36

Niels Højdahl skrev
> Så alt i alt er de 44 minutter udtryk for et urealistisk antal
> minutter, såfremt man bevæger sig rundt i landet, hvor Telia ikke
> dækker.

Det har du ret i; men du modtager sms, én gang i døgnet hvor du får oplyst
hvor stort forbruget er i kr. det er vel tilstrækkeligt.

Venlig hilsen Leif




jan steen sørensen (08-01-2002)
Kommentar
Fra : jan steen sørensen


Dato : 08-01-02 12:33

> >Hvad svarede de?
>
> Well, de svarede, at man som standard har 44 minutter hvilket svarer
> til at kunne tale for kr. 100,- på Telias net. Går man udenfor Telias
> "dækkeområde", så tæller man bare lidt hurtigere ned på de kr. 100,-.
>
> Så alt i alt er de 44 minutter udtryk for et urealistisk antal
> minutter, såfremt man bevæger sig rundt i landet, hvor Telia ikke
> dækker. I såfald ville det være mere reelt KUN at reklamere med
> 100,-'s taletid og ikke tale om minutterne, i al fald ikke før Telia
> får en bedre dækningsbredde eller synkroniser priserne med Sonofon,
> som overtager telefonien, når man går ud af Telias net.
>
> /niller

Husk også at det ikke koster noget at lave opkaldsforsøg, ej heller når du
får forbindelse - ingen opkaldsafgifter! Telia er vist ene om dette nu?

Du har 100 kr til rådighed hver måned - disse kan også bruges til SMS'er!
(samt opkald TIL udlandet - lad være det er svine dyrt) opkald foretaget i
udlandet faktureres separat.

Knægten på 14 år, har Telia Conto50 - det kan han styre fint hver måned!
Han har mellem 10-15 (korte) samtaler. bruger ca. 10 kr. pr. måned til
samtaler, resten til SMS
Til hans behov fås ikke bedre - skråstreg - billigere.

Jan



Claus Rolsted (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 08-01-02 16:24

> Husk også at det ikke koster noget at lave opkaldsforsøg, ej heller når du
> får forbindelse - ingen opkaldsafgifter! Telia er vist ene om dette nu?

Nix, Orange Modus er også med på den.

--

Mvh

Claus Rolsted





jan steen sørensen (08-01-2002)
Kommentar
Fra : jan steen sørensen


Dato : 08-01-02 23:35

"Claus Rolsted" <rolsted@worldonline.dkNOSPAM> skrev i en meddelelse
news:1010503311.39031@kollegiegaarden.dk...
> > Husk også at det ikke koster noget at lave opkaldsforsøg, ej heller når
du
> > får forbindelse - ingen opkaldsafgifter! Telia er vist ene om dette nu?
>
> Nix, Orange Modus er også med på den.

Øv du har ret - og jeg lod mig lokke væk fra Modus, for at gå over til
????? - øhh ...
nåh ja: Orange Match - og den HAR opkaldsafgift (ved succes / svar)


Jan



Claus Rolsted (09-01-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 09-01-02 01:09

"jan steen sørensen" <jss@private.dk> skrev i en meddelelse
news:3c3b7473$0$14477$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...

> Øv du har ret - og jeg lod mig lokke væk fra Modus, for at gå over til
> ????? - øhh ...
> nåh ja: Orange Match - og den HAR opkaldsafgift (ved succes / svar)

Ja, man skal kigge sig godt for før, man skifter. Der kan være mange penge
at tabe
Men det kunne være, du skulle kigge på et selskab som Telmore, som har faste
lave priser uden dikkedarer (de har dog også opkaldsafgift). Se
www.telmore.dk .

Vær dog opmærksom på at de har alvorlige problemer med nummeroverflytning
pt., hvis du har tænkt dig at beholde det gamle nummer. Vent et par måneder
og følg med her i gruppen for at se, hvordan det udvikler sig.

--

Mvh

Claus Rolsted




jan steen sørensen (09-01-2002)
Kommentar
Fra : jan steen sørensen


Dato : 09-01-02 11:14

"Claus Rolsted" <rolsted@worldonline.dkNOSPAM> skrev i en meddelelse
news:1010534900.297526@kollegiegaarden.dk...
> "jan steen sørensen" <jss@private.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c3b7473$0$14477$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>
> > Øv du har ret - og jeg lod mig lokke væk fra Modus, for at gå over til
> > ????? - øhh ...
> > nåh ja: Orange Match - og den HAR opkaldsafgift (ved succes / svar)
>
> Ja, man skal kigge sig godt for før, man skifter. Der kan være mange penge
> at tabe
> Men det kunne være, du skulle kigge på et selskab som Telmore, som har
faste
> lave priser uden dikkedarer (de har dog også opkaldsafgift). Se
> www.telmore.dk .

Nej du - ellers tak, mit behov er så rigeligt dækket ind hos Telia idag -
har et Classic abon. - jeg betaler idag ca. 50 kr./md. til 80 øre/min. Jeg
ligger lige under grænsen for at det kan betale sig at skifte til Classic
Plus (125kr./md. 50 øre/min. - mit forbrug er stort set kun til fastnet og
til 28-numre)
Desuden har jeg Orange - oprindeligt Viva nu ændret til Match, og samtalerne
er flyttet tilbage på Telia abon. igen. (har to numre - et til "job" det
andet "privat")

> Vær dog opmærksom på at de har alvorlige problemer med nummeroverflytning
> pt., hvis du har tænkt dig at beholde det gamle nummer. Vent et par
måneder
> og følg med her i gruppen for at se, hvordan det udvikler sig.

Alt for godt kender jeg til nævnte problemer - jeg HAR været i branchen -
min anbefaling er/vil 100% klart være at få et nyt nummer når du skifter
selskab, så kan dit nye selskab hjælpe dig 100%.
OG - Hvad er der nu lige der er så helligt ved det "fantastiske" nummer jeg
een gang har fået??
Nej lad os få gang i udviklingen igen, nye muligheder i stedet for at bevæge
os rundt i mudderet - dernede bliver der spildt alt for mange
kræfter/ressourcer! - Hmmm... gad vide om det sidder nogle og smiler et
eller andet sted??

Der er også andre problemer i en nummerportering end disse, som også vil
give gener/problemer, men dem nævner branchen ikke noget om (endnu).

Jan



Claus Rolsted (09-01-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 09-01-02 18:45

"jan steen sørensen" <jss@private.dk> skrev i en meddelelse
news:3c3c185c$0$14477$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...

> Nej du - ellers tak, mit behov er så rigeligt dækket ind hos Telia idag -
> har et Classic abon. - jeg betaler idag ca. 50 kr./md. til 80 øre/min. Jeg
> ligger lige under grænsen for at det kan betale sig at skifte til Classic
> Plus (125kr./md. 50 øre/min. - mit forbrug er stort set kun til fastnet og
> til 28-numre)

Nå, men så er alt jo perfekt.


> OG - Hvad er der nu lige der er så helligt ved det "fantastiske" nummer
jeg
> een gang har fået??

Tjoeh det kan der jo så være delte meninger om. Hvis det ikke havde været
for mit "gode" gamle nummer, som "alle" kender, så var jeg ikke blevet hos
mit gamle selskab i så mange år, men havde fundet mig noget billigere, da
jeg blev utilfreds, og chancen bød sig.


> Der er også andre problemer i en nummerportering end disse, som også vil
> give gener/problemer, men dem nævner branchen ikke noget om (endnu).

Tjaeh, jeg har i al fald indtil videre fundet ud af, at Murphy's Lov også
gælder for nummerportering.....

--

Mvh

Claus Rolsted




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408615
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste