Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nydesignet hjemmeside
Fra : Bjarne G. Dam

Dato : 03-01-02 21:04

Hej alle i gruppen

Min hjemmeside er blevet nydesignet og opdateret.
Kom med en kommentar Ris/Ros.

Bjarne

http://neposweb.hjem.wanadoo.dk/

Fra : cloos

Dato : 03-01-02 22:25

> Kom med en kommentar Ris/Ros.

Utrolig flot site og flotte billeder - selv om jeg også har et Minolta 600
og en 5400HS, synes jeg ikke rigtig, at jeg opnår de samme resultater.

Webdesign-/foto-hilsen, Steen.

Fra : René Jensen

Dato : 04-01-02 02:28

"Bjarne G. Dam" wrote:
> Min hjemmeside er blevet nydesignet og opdateret.
> Kom med en kommentar Ris/Ros.
> http://neposweb.hjem.wanadoo.dk/

Hej Bjarne,

Skal jeg komme med min helt uforbeholde mening, så vil jeg først rose
dig for dit "behersket" brug af grafik. Det ses ofte at private
hjemmesider indeholder mængder af grafik/billeder, som gør at hele
hjemmesiden bliver tung for brugere, som har f.eks. 56k modem
forbindelse. En mindre detalje, som virker en smule irriterende, er
baggrunden i højre siden ... den deles kraftigt op i to nuancer, hvor en
mørk midterstripe ødelægger designet på hjemmesiden. Du har formentligt
glemt at nogle folk køre en højere opløsning end f.eks. 800x600 (selv
køre jeg 1152x864).

Menuen i din venstre del af hjemmesiden, kan være ret lækkert, men den
kan hurtigt blive et irritationsmoment. Den virker efter hensigten, men
måske skal du prøve at lege lidt med selve designet/funktionaliteten af
menuen, så den virker mere overbevisende og flydere mere sammen med
resten af hjemmesidens design. -Det er svært at forklare, og man kan
sagtens bruge flere dage før man finder det helt rigtige design.

Selve indholdet på din hjemmeside er sobelt præsenteret. Det skal du
have ros for! -Der er desværre alt for mange, som ikke forstå at bringe
sit budskab igennem på en hjemmeside. Og ja, så hjælper det jo kraftigt
at sproget, grammatikken og valget af skrifttype spiller sammen, og ikke
som man typisk vil se på mange andre sider at det ligner noget, som er
kommet ud af en 3. verdenskrig. Fint med flere mindre afsnit, også noget
som mange andre kunne lære noget af - et såre simpel trick, kan gøre
læseværdigheden meget bedre, og at budskabet lettere kan forstås af 3.
mand.

Uden at have nærlæst alt teksten, så vil jeg foreslå at få en uviden
person til at læse teksten igennem. Hvis man ønsker at frembringe ens
budskab, så er det vigtigt at forstå at ikke alle mennesker vil kunne
forstå det man skriver. F.eks. kunne man antage at folk har en solid
viden indenfor fotografering, og hvis læseren ikke har det, vil teksten
så falde til Jorden eller vil han/hun kunne få noget ud af teksten?

Ja, det var så lige i korte træk hvad jeg ville kommentere om din
hjemmeside. Jeg håber du kan tåle kritikken :)

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 05-01-02 00:37

"Bjarne G. Dam" wrote:

> Hej alle i gruppen
>
> Min hjemmeside er blevet nydesignet og opdateret.
> Kom med en kommentar Ris/Ros.

Bedømt ud fra Steen's og René's anmeldelser, så går jeg glip af noget,
dit site virker nemlig ikke på min Macintosh, jeg har prøvet med hele
mit arsenal af forskellige browsere (Netscape, Internet Explorer og
Mozilla), men desværre uden held.

Dit site er medvirkende til, at et stort internationalt computer
tidskrift, her for nylig placerede danske web-sites som de næst
dårligste i Europa, det var kun græske web-sites der var ringere,
begrundensen var netop manglende kompatibilitet, og funktionaliteter der
kun virker med Internet Explorer på wintel PC'er.

Macintosh er en meget udbredt platform, blandt folk der arbejder med og
interesserer sig for grafik, fotografi og artwork, så du afskærer dig
selv fra at nå ud til en væssentlig større procentdel af potentielle
brugere, end hvis dit web-site havde handlet om et hvilkelt som helst
andet emne.

I nyhedsgruppen news:dk.edb.internet.webdesign.ris+ros - kan du få hjælp
til at rette de småting, som gør, at dit web-site ikke er kompatibelt
med html-standarden.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 07-01-02 10:57

Lidt supplerende kritik af det tekiske.
Det er desværre meget få hjemmeside designere der "ulejliger" sig med at
sørge for at deres hjemmesider validere de gældende standarder.
Det giver det sørgelige resultat at personer (læs amatørfotogarfer og andet
godtfolk) der har valgt ikke at anvende M$ som OS, ikke har glæde af Bjarnes
i øvrigt flotte hjemmeside (set med IE).

Det er desværre en hyppig fejl der opstår nå folk ikke er opmærksomme på at
der findes simple metoder til at sikre at alle kan have glæde af ens
hjemmeside med et positivt resultat.
Nedenstående link er til valideringsreultatet af Bjarnes side.
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fneposweb.hjem.wanadoo.dk%2F&c
harset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline

Når det er blevet gjort et par gange har man fået rettet de små og ofte
betydningsløse (tanketorsk) fejl der er i koden og alle kan have glæde af
ens hjemmeside.

Med venlig hilsen

Henrik Pedersen

Fra : Søren Egstrup

Dato : 05-01-02 08:41

>Min hjemmeside er blevet nydesignet og opdateret.
>Kom med en kommentar Ris/Ros.

Umiddelbart et flot designet site. Menu'en virker lækker ved første
brug med som en anden skriver, den bliver hurtig irriterende.

Selv navigationen når man kikker på dine billeder, virker dejlig og
lige til at gå til, blot skal du altid tænke på at den ikke bliver for
tung (det virker slet ikke sådan) men meget grafik gør sider "tunge".

Det ser ud som om du selv bruges en skærmopløsning på 1024*768, prøv
at teste den i 800*600 som stadig bruges af mange, du har heller ikke
testet den i Netscape (PC).