Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
high end kompakt zoom
Fra : Ebbe Rasch

Dato : 03-01-02 20:19

Hej alle (og godt nytår)

Er der ikke nogen af jer kloge hoveder der kan fortælle mig hvilket
zoom-kamera der er det bedste man kan få, hvis jeg nu vil have større
zoom end Leica Minilux Zoom og Contax Tvs III (f.eks. 35-120).

Mvh
Ebbe Rasch

Fra : Ivan Storgaard Vogel~

Dato : 04-01-02 13:02

Hej
mit umiddelbare råd ville være at kigge mere på vidvinkelenden i
zoomområdet, da et kompaktkamera ikke kan tage tilstrækkeligt med lys
ind (det forreste element er for lille i areal) til at den lange ende af
zoomen er særligt anvendelig. Et par mm. i vidvinkelenden (fx til 28mm)
vil jeg tro du oftere får glæde af, da effekten her er større og mere
brugbar.
mvh

Ebbe Rasch wrote:

> [...]
> zoom-kamera der er det bedste man kan få, hvis jeg nu vil have større
> zoom end Leica Minilux Zoom og Contax Tvs III (f.eks. 35-120).

Ivan Storgaard Vogelius         Office 520-621
Institute of Physics and Astronomy Institute Tel: (45) 8942-3667
University of Aarhus Institute FAX: (45) 8612-0740
DK-8000 Aarhus C Private Tel. : (45) 86271316
Denmark.