udp protokollen
Fra : Morten Schrøder Olse~

Dato : 03-01-02 20:27

Hej NG

jeg sidder og roder med at lave et filoverførselsprogram der kan overføre
data vha af udp protokollen, men jeg synes ikke rigtig jeg kan noget godt
eksempel på anvendelse af denne nogen steder, så jeg håbede at en af jer
måske havde noget lignende liggende som jeg kan tage udgangspunkt i?

hilsen Morten

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 03-01-02 21:32

"Morten Schrøder Olsen" <m_olsen@privat.dk> wrote in message
> [...]
> steder, så jeg håbede at en af jer måske havde noget lignende
> liggende som jeg kan tage udgangspunkt i?

Hej Morten

På min hjemmeside findes, der et projekt kaldet
SpaceCommunicator, som bruger UDP broadcasts for at finde
andre peers på netværket. Klassen BroadcastThread sender
en DatagramPacket til en anden peer, der modtager den i dens
ReceiveThread. Koden er fra et gammelt projekt jeg rodede med,
og den noget rusten og ikke specielt godt kommenteret (og bliver
sikkert aldrig bedre , men det kan være, at den kan hjælpe.

Håber du kan bruge det til noget
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen