Musik til reklame...
Fra : Kristian V. Jensen

Dato : 03-01-02 20:02

Hejsa...

Jeg søger en sang som blev brugt til en Hatting reklame, du ved dem der
laver brød..

Det er noget tid siden jeg har set den, men jeg troede i starten det var
DAD, for det lyder meget som noget af deres nye musik..
Men det tror jeg ikke det er...

Og også til en statoil eller også var det en Q8 reklame...
Den hvor der er en dreng der går fra en strand og op og ned fra den der
benzin station for at hente vand til sit sandslot.....

Øhhh.... måske var det ikke de bedste lede tråde, men jeg håber der er nogen
der kan hjælpe....

Bedste hilsner
Kristian V. Jensen
Vestergaardj@mail.tele.dk

Fra : ¯`·.¸J@nner®¸.·´¯\)

Dato : 03-01-02 20:20

Hej Kristian,

Musikken til Hattings reklamerne kan jeg godt forstå du syntes lyder som DAD
, det er Jesper derfra der har lavet og indsynget musikken. Desværre findes
der ikke et komplet nummer , kun de alt for få sekunder du hører i reklamen.
Burde have stykket til at ligge et eller andet sted på min pc poster det
gerne i dk musik hvis du er interesseret.

Det andet du snakker om er fra en Statoil reklame, men ved ikke hvad
nummeret var. Prøv evt skrive til Statoil og spørge de fleste steder plejer
de være vældigt hjælpsomme med den slags.

Hygge

Janner

Fra : Henrik Boegh

Dato : 03-01-02 20:34

¯`·.¸J@nner®¸.·´¯) told the rest of dk.kultur.musik:

[...]

> Det andet du snakker om er fra en Statoil reklame, men ved ikke hvad
> nummeret var. Prøv evt skrive til Statoil og spørge de fleste steder
> plejer de være vældigt hjælpsomme med den slags.

Den har efterhånden været oppe nogle gange (5 gange tidligere så vidt
jeg lige kan se). Og svaret har hver gang været det samme (så det er
nok rigtigt :)) :

Sangeren er svenske Nicolai Dunger. Sangen hedder Something In The Way
og stammer fra Nicolais seneste album This Cloud Is Learning.

Google er en fin ven:

http://groups.google.com/groups?as_q=statoil&as_ugroup=dk.kultur.musik&hl=en

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/index.php?side=usenet
*** There's an X_ to much in my email address ***

Fra : Troels

Dato : 03-01-02 20:35

> Jeg søger en sang som blev brugt til en Hatting reklame, du ved dem der
> laver brød..

Hvis det er en ½ gammel sang er det nok "This dream feels like ours" som
Jesper Binzer har lavet som en vennetjeneste....
Du kan hører og læse mere om den her
http://members.tripod.com/~hansen_net/artic_p9.html og her
http://www.zcmi.dk/news/2000/november-13-01.php

> Og også til en statoil eller også var det en Q8 reklame...
> Den hvor der er en dreng der går fra en strand og op og ned fra den der
> benzin station for at hente vand til sit sandslot.....

en søgning på groups.google.com viser den hedder "Something In The Way" og
er lavet af Nicolai Dunger.

/Troels