512 kbit/sek = 62,5 kb/sek..........?!?!?!~
Fra : 6x104939@tiscali.dk

Dato : 03-01-02 19:49

Jeg har endelig fået mit adsl til at virke (tog kun 3 måneder... hold jer
væk fra TISCALI hvis I vil have _hurtig_ service!!!). Forbindelsen er en
512/128 kbit, men jeg kan ikke komme over 56 kb/sek i download. Tidligere
havde jeg stofanet som var en 1024/384 linie, og der afvigede den egentlige
hastighed kun 1,5-2,5 kb/sek fra den teoretiske.(egentlige hast. var ca. 120
kb/sek mens den teoretiske er ca. 122 kb/sek). Men nu afiger hastigheden med
6,5 kb/sek......

Er det normalt at der er så stort et "tab"? tabet svarer til 10,4%.... :(

/Chingachgook

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 03-01-02 19:53

In article <JI1Z7.11504$Zm5.1099309@news000.worldonline.dk>, <6x104939@tiscali.dk> wrote:

> Er det normalt at der er så stort et "tab"? tabet svarer til 10,4%.... :(

Kort svar: Ja.
Langt svar: http://www.dslreports.com/information/kb/maximum+DSL+speeds

--
Andreas Plesner Jacobsen | Programming is an unnatural act.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-01-02 20:07

<6x104939@tiscali.dk> wrote:

> [...]
> 6,5 kb/sek......
>
> Er det normalt at der er så stort et "tab"? tabet svarer til 10,4%.... :(

Tjaa... min TDC BredBånd 512/128 giver også mig omkring 55-56 KB/sek, så
det lyder jo meget fornuftigt.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-01-02 20:27

Thu, 3 Jan 2002 19:49:19 +0100, skrev <6x104939@tiscali.dk>:

>men jeg kan ikke komme over 56 kb/sek i download.

Fin hastighed med en 512-forbindelse.

>Tidligere havde jeg stofanet som var en 1024/384 linie, og
>der afvigede den egentlige hastighed kun 1,5-2,5 kb/sek
>fra den teoretiske.(egentlige hast. var ca. 120 kb/sek mens
>den teoretiske er ca. 122 kb/sek).

Hvor har du det fra, at en stofanetforbindelse har denne
hastighed?

Kig tilbage i gruppen og der er masser af indlæg, som forklarer
om hastigheder på en adslforbindelse.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Chingachgoook

Dato : 03-01-02 20:41

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message
> Thu, 3 Jan 2002 19:49:19 +0100, skrev <6x104939@tiscali.dk>:

> Hvor har du det fra, at en stofanetforbindelse har denne
> hastighed?

Det stod bl.a. på deres hjemmeside (det var dog under erhverv, men det er
den samme hastighed til ALLE deres løsninger). Man kunne også 'regne' sig
frem til det. Downloaden var som sagt de 120 kb/sek og uploaden var max 34
kb/sek, Det får jeg til de 1024/384, som også stod anført på deres
hjemmeside.

Er det da forkert?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-01-02 21:01

Thu, 3 Jan 2002 20:40:42 +0100, skrev "Chingachgoook"
<famtaba@tiscali.dk>:

>Det stod bl.a. på deres hjemmeside

Du er lovet op til ti gange hastigheden med et alm. modem eller
isdn som privat kunde.

Fra : Bernhard Mogens Ege

Dato : 04-01-02 12:13

> [...]
> 6,5 kb/sek......

> Er det normalt at der er så stort et "tab"? tabet svarer til 10,4%.... :(

Nogle siger tabet er korrekt, men jeg kan downloade med 60.5KB/sec
konstant på min 512/512 (Boomtown) fra TDC. Da jeg havde 256/128
downloadede jeg med 33KB/sec. Tallende er taget fra DU-Meter og ikke
ftp-programmet. På den måde er ftp overhead taget højde for, dvs. det
er ren tcp/ip download der måles. Jeg havde sådan set forventet
64KB/sec, men kan godt nøjes med det jeg har.

mvh Bernhard

Fra : aaa

Dato : 05-01-02 03:44

<6x104939@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> 6,5 kb/sek......
>
> Er det normalt at der er så stort et "tab"? tabet svarer til 10,4%.... :(

En kabelmodemforbindelse leverer ofte mere end den lover, f.eks. en 2048
kbit levererer ofte op til ca. 270 kbyte/s. hvilket = 2160 kbit/s, men det
er dog ikke alle der oplever dette

Fra : Bear

Dato : 04-01-02 21:31

Du betaler pr. bit/sek og nogle forbindelser benytter sig at en stop bit
hvilket betyder at der skal 9 bit til en byte. Andre forbindelser kan gøre
brug af endnu flere kontrol-bits.

Bear
ICQ: 2745075

Fra : BOM

Dato : 08-01-02 00:47

<6x104939@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har endelig fået mit adsl til at virke (tog kun 3 måneder... hold jer
> væk fra TISCALI hvis I vil have _hurtig_ service!!!).

<klip>

Jeg har også fået mit adsl til at virke (tog kun 3 uger... hold jer til
Tiscali hvis I vil have _hurtig_ service!!!)

BOM

Fra : Simon Skals

Dato : 08-01-02 01:00

It seems BOM wrote:
>Jeg har også fået mit adsl til at virke (tog kun 3 uger... hold jer til
>Tiscali hvis I vil have _hurtig_ service!!!)

De andre ISP'er leverer med garanti også inden for tre uger i
nogle tilfælde (ligesom de også er meget forsinkede i visse
tilfælde, akkurat som Tiscali).

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : BOM

Dato : 08-01-02 01:15

"Simon Skals" <spam@gid.dk> skrev i en meddelelse

> De andre ISP'er leverer med garanti også inden for tre uger i
> nogle tilfælde (ligesom de også er meget forsinkede i visse
> tilfælde, akkurat som Tiscali).

Nemlig : )

BOM