Erotmodus Cyanostictus
Fra : thomas schreiber

Dato : 03-01-02 18:35

Hej,

Nogen der har prøvet at holde subj. ?

Kunne godt tænkte mig at vide om de er hårde overfor hinanden, eller om om
de kun "skubber" til hinanden. I nogle(de fleste) bøger skrives der, at det
er bedst at holde dem i en flok på 6 eller mere. Nogen der har haft en flok
af disse små vidunderlige fisk?

Er de svære at få til at yngle, hvis de går(svømmer) under de rette forhold?
Er de kræsne hvad foder angår?

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

"Women! You can't live with them... the end!"
- Al Bundy

Fra : thomas schreiber

Dato : 03-01-02 19:32

ups! hedder jo Eretmodus Cyanostictus...

/tsch

Fra : Jan Boegh

Dato : 03-01-02 20:23

> Nogen der har prøvet at holde subj. ?

Ja, jeg har haft et "par" vildtfangede i et par md.

> Kunne godt tænkte mig at vide om de er hårde overfor hinanden, eller om om
> de kun "skubber" til hinanden.

Mine holder sig til skubberiet - jeg er dog ikke helt sikker på "parret".

> Er de kræsne hvad foder angår?

Nope - mine æder frosset Malawiblanding, OSI- og Sera-piller og flagefoder -
men er ikke særlig vilde med at skulle hente sidstnævnte fra overfladen.
De går i et 80L sammen med 4 Jul. Regani - i fryd og gammen. Og regani'erne
formerer sig stille og roligt og ganske uforstyrret.

Jeg har iagttaget (og fundet bekræftelse i litteraturen) at de kræver meget
iltrigt vand. Først da jeg sendte strålen fra mit invendige filter direkte
mod overfladen og dermed skabte en ekstra god overfladekontakt blev
åndedrættet nogenlunde normalt. Nu går jeg og planerer et 80L akvarium, hvor
jeg vil have en pumpe i 500-1000L/timen monteret, så den virkeligt skaber
vandbevægelse. Og i denne 'vaskemaskine' vil jeg så placere mine
'Hestenæser'.

mvh
Jan

Fra : thomas schreiber

Dato : 03-01-02 20:46

Har du fået unger af dem, og er de evt. til salg? *fedtefedte*

/Thomas

Fra : Jan Boegh

Dato : 04-01-02 09:13

> Har du fået unger af dem, og er de evt. til salg? *fedtefedte*

Nej desværre - men det kommer forhåbentligt. Der er masser af erotik i
luften - men jeg er lidt i tvivl om hvorvidt 'hunnen' _er_ en hun eller blot
en han, der underkaster sig.
Men ellers er de meget charmerende.

mvh
Jan

Fra : Carsten Gall

Dato : 04-01-02 10:07

Jan Boegh <jan@boegh._X_net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:audZ7.7754$aS.1269931@news010.worldonline.dk...
> [...]
>
> Nej desværre - men det kommer forhåbentligt. Der er masser af erotik i
> luften - men jeg er lidt i tvivl om hvorvidt 'hunnen' _er_ en hun eller

Hvis I ikke kender dem så godt, så kan jeg fortælle en sjov lille ting,
under "graviditeten" bytter hunnen og hannen æggene, således at hunnen
bærer rundt på
dem i de første 10-12 dage, derefter overtager hannen opgaven.

Carsten