Vertikal align af tekst i celle, der virke~
Fra : Steffen Holm

Dato : 03-01-02 16:52

Hej NG

Jeg har opbygget en menu af en tabel, hvor der er følgende hovereffekter: cellen skifter baggrundfarve og teksten på linket skifter
også farve. Det er lavet i html med lidt brug af css.

Mit problem var at jeg gerne ville have hele cellen til at virke som link. Dette har jeg løst således:

<a style="display: block;width: 100%;"..... - http://www.friserverplads.dk/legeplads/test/menu1.htm (eksempel)

Jeg ville nu gerne have hele cellen til at linke, også i hele dens højde, og logisk tænkt indsatte jeg følgende i koden:

<a style="display: block;width: 100%;height: 100%"..... - http://www.friserverplads.dk/legeplads/test/menu2.htm (eksempel)

Nu linker hele cellen i fuld bredde og højde, men som det ses i eksemplet er teksten nu ikke centreret vertikalt, men står i toppen
af cellen. Hvordan får jeg nu teksten til at stå centreret vertikalt ? - jeg har prøvet af indsætte følgende i koden: <td
valign="middle"...., men det hjalp ikke.

På forhånd tak.

--
Steffen Holm

Fra : Steffen Holm

Dato : 03-01-02 17:55

Fandt lige en fejl i mit indlæg som godt kan forvirre !

Der skal byttes om på de to eksempler.

Desuden kører menuen normalt i en ramme, og er derfor ualmindeligt bred, og ser måske lidt underlig ud.

--
Steffen Holm

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-01-02 18:12

Thu, 3 Jan 2002 16:52:04 +0100, skrev "Steffen Holm"
<steffen@holm.gs>:

> [...]
>valign="middle"...., men det hjalp ikke.

Prøv i style="... at tilføje
vertical-align: middle
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Steffen Holm

Dato : 04-01-02 17:42

>Prøv i style="... at tilføje
>vertical-align: middle

Ovenstående virker ikke - ellers tak for forsøget.

--
Steffen Holm

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-01-02 18:27

Fri, 4 Jan 2002 17:41:59 +0100, skrev "Steffen Holm"
<steffen@holm.gs>:

>Ovenstående virker ikke - ellers tak for forsøget.

Jeg undrer mig bare over, at hele cellen ikke er link, selvom du
ikke sætter height på.

Det eneste andet, jeg kan finde på er, at bruge margin-top indtil
teksten står i midten.

Fra : Steffen Holm

Dato : 04-01-02 19:33

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev ...

> Det eneste andet, jeg kan finde på er, at bruge margin-top indtil
> teksten står i midten.

Den ide havde jeg ikke selv fået, men den virker 100 %, og da menuen har fast størrelse har jeg valgt at bruge denne løsning.

Tak for hjælpen - nu kan jeg komme videre.
--
Steffen Holm