Link fra http til ftp.
Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 03-01-02 16:22

Hejsa..

Jeg er en totalt no-brain ud i webdesign, jeg kan knalde lidt
tekst og et par links på en webside med Netscape Composer, så
udvis barmhjertighed hvis det er for dumt det jeg spørger om...

Sagen er at jeg har en server kørende der både kører som
ftp-server (Serv-U) og som webserver (Sambar). Det hele triller på
en win2000. Hidtil kørte jeg kun ftp, men her for nylig hjalp jeg
en kammerat ved at hoste hans webside med bilklip. Desværre har
jeg ikke hittet ud af at begrænse den båndbredde webserveren
bruger, så ofte er min upload tvunget helt i knæ af folk der
henter fra Sambar. I Serv-U er det ikke noget problem at begrænse
den til max at bruge fx. 85% af båndbredden, der er et felt hvor
man taster max. speed ind og så er den skid slået..

Nu var det så jeg fik ideen med at lade webside være webside, men
i stedet for at websiden linker direkte til filerne og disse
sendes via http, skulle linkene på websiden i stedet bede
ftpserveren om at fyre den ønskede fil afsted. På bl.a. ICQ's
hjemmeside kan man vælge om man vil downloade en fil via http
eller ftp, det er faktisk ikke lige til at se forskel med mindre
man kigger godt efter..

Hvad har jeg brug for? Et script der logger på ftp'en og
downloader? Jeg har allerede erfaret at <a
href="ftp://strandvaskeren.dyndns.dk/Alfa_pictures/logo.jpg">alfalogo</a>
ikke klarer ærterne, det ville ellers være nemt..

--
Hygge..
Thomas

Also a carnut? Check out:
<ftp://tommy.roeplukker.dk/pub/> - danish users only
<ftp://strandvaskeren.dyndns.dk> - dk + international

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 03-01-02 16:27

Thomas Strandtoft wrote:

> [...]
> href="ftp://strandvaskeren.dyndns.dk/Alfa_pictures/logo.jpg">alfalogo</a>
> ikke klarer ærterne, det ville ellers være nemt..

Glem det, har lige hittet ud af at jeg bare skal flette lidt mere
af path ind i adressen, så kører det..

Damn, nu har jeg rodet med det i et par døgn uden held, og 2
minutter efter jeg søger bistand på usenet finder jeg løsningen.
Det er bare typisk..

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 08-01-02 22:33

Thomas Strandtoft says in dk.edb.internet.webdesign.html:

[Snip FTP i stedet for HTTP]

> [...]
> href="ftp://strandvaskeren.dyndns.dk/Alfa_pictures/logo.jpg">alfalogo</a>
> ikke klarer ærterne, det ville ellers være nemt..

Interessant... Når jeg følger linket direkte melder IE6 fejl.
Hvis jeg starter med at følge ftp://strandvaskeren.dyndns.dk/
og derefter klikker frem til logo.jpg virker det fint.

Hvis jeg skriver ftp://<Din IP-adresse>/Alfa_pictures/logo.jpg
virker det også fint.

Det lader til at det er dyndns-tingen der driller?
--
Toke Eskildsen <URL:http://www.daimi.au.dk/~darkwing/>

Fra : Mickey

Dato : 08-01-02 23:08

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Det lader til at det er dyndns-tingen der driller?

dyndns, eller DNS generelt, har ingen indflydelse på protokollerne (http,
ftp, pop3), det er kun smtp der kan styres via DNS

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis

<theo-> ADSL.....is that some sort of learning difficulty?
Problemer med forbindelsen ? - lav en traceroute på http://trace.susie.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-01-02 00:35

On Tue, 8 Jan 2002 22:33:24 +0100, Toke Eskildsen
<darkwing@daimi.au.dk> wrote:

>Interessant... Når jeg følger linket direkte melder IE6 fejl.
>Hvis jeg starter med at følge ftp://strandvaskeren.dyndns.dk/
>og derefter klikker frem til logo.jpg virker det fint.

IE plejer at have problemer med at få direkte URL's serveret til
filer, der ikke lige lugter af web-content. Fx har jeg oplevet, at
hvis man indtaster en URL, der peger på fx en .png-fil, en .exe-fil
eller en .zip-fil, så vil den ikke altid tilbyde at downloade filen.
Nogle gange kommer den blot med en alert-lignende fejl om at den ikke
kan åbne stien/filen, uden at man får mulighed for noget som helst.

--
- Peter Brodersen

Fra : Jesper \(aka XyborX\~

Dato : 13-01-02 03:15

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> wrote in message
> [...]
> virker det også fint.
>

> Det lader til at det er dyndns-tingen der driller?

Jeg har haft samme problem med begge miner FTP-servere både på lokalt net og
via dyndns. Kender desværre ikke løsningen. Hvis jeg finder, kan jeg lige
skrive igen.