Anime - anbefalinger
Fra : Nex \(Formerly known~

Dato : 03-01-02 15:55

Halløj
Er der nogen der har anbefalinger med hvor man burde starte med anime? Jeg
har pt et godt øje til _Blood: The Last Vampire_ samt _Lain_ Er disse
noget værd?

--
'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'
Jakob Medgyesi

"All your base are belong to us"
'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'

Fra : Emil Rune

Dato : 03-01-02 16:15

"Nex (Formerly known as Jakob, formerly known as Nex)"
<nexNOSPAM@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nex@post.cybercity.dk
>
> "All your base are belong to us"
> '*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'

Blood: The Last Vampire er en eminent voldsanime, dog desværre en smule
kort. Hvis du synes den er fed, kan jeg også anbefale Ninja Scroll.

Fra : Claus Nielsen

Dato : 03-01-02 16:34

>Blood: The Last Vampire er en eminent voldsanime, dog desværre en smule
>kort.

Og apropos, er der så nogen der ved, om der er forskel på R1 og R2UK
udgaverne af "Blood: The Last Vampire"?

Mvh, Claus
---
e-mail: cnn@post6.tele.dk
homepage: http://home6.inet.tele.dk/cnn

Fra : Claus Nielsen

Dato : 03-01-02 16:43

>Er der nogen der har anbefalinger med hvor man burde starte med anime?

Tja, det er svært at sige... En af mine personlige favoritter for
tiden er serien "Cowboy Bebop". Men det er næsten synd at starte med
med den, da næsten alt andet blegner i forhold til. Ja, den serie ér
virkelig så god. :)

Udover "Ninja Scroll" som Emil nævner, så kan jeg da også anbefale
"Akira" som er et must-see i anime-verden. Enhver anime-fan har set
den. Mindst en gang.

Også "Princess Mononoke" er heller ikke helt dårlig. Men hvis man
fortrinsvis er til store robotter o.l., så er det nok ikke lige sagen
- selv om den rent visuelt burde kunne henrykke de fleste.

Der er selvfølgelig meget mere at give sig i kast med, men her burde
være nok til at begynde med...

Mvh, Claus
---

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-01-02 17:33

Claus Nielsen <cnn@post6.tele.dk> writes:

> Også "Princess Mononoke" er heller ikke helt dårlig. Men hvis man
> fortrinsvis er til store robotter o.l., så er det nok ikke lige sagen
> - selv om den rent visuelt burde kunne henrykke de fleste.

Er man til store robotter og børn med psykoser, så kan man ikke rigtig
være bekendt at gå udenom Neon Genesis Evangelion.

Det kan man i det hele taget ikke være bekendt.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Mennesker kan ikke få nå at få mere end 6 børn,
The RockBear. ((^)) da de kun kan amme en af gangen."

Fra : Claus Nielsen

Dato : 03-01-02 18:19

>Er man til store robotter og børn med psykoser, så kan man ikke rigtig
>være bekendt at gå udenom Neon Genesis Evangelion.

Okay, jeg har også serien stående på hylden, og synes også den er
fantastisk. Men på grund af den noget... hmm, underlige slutning på
serien, så synes jeg ikke det var noget jeg ville anbefale som noget
at starte sit anime-liv med. :)

Men nu serien er blevet nævnt, er der så nogen der ved hvonår de(n)
efterfølgende film kommer på DVD? Behøver jeg nævne, at det gerne må
være med engelsk tekst og/eller tale? Mit japansk er ikke så godt -
endnu...

Mvh, Claus
---

Fra : Christian

Dato : 03-01-02 19:38

Der går vel 2-3 mdr og så de kommer de Neon Genesis Evangelion film ud -

Først kommer Death/Rebirth som er kort gennemgang af serien med lidt ekstra
guf som man ikke fik set i seiren.

End of Evangelion er så den sidste film som er dækker 25 & 26 - Det er
simpelt prikket over i´et. Det er for kanon fedt.....Se den!!!

Fra : Claus Nielsen

Dato : 04-01-02 01:37

> [...]
>
>End of Evangelion er så den sidste film som er dækker 25 & 26 - Det er
>simpelt prikket over i´et. Det er for kanon fedt.....Se den!!!

Uhh, jeg kan næsten ikke vente! :)

Jeg kan forstå at du allerede har set filmene - det er så de originale
japanske udgaver?

Da jeg næppe er den eneste der venter på filmene, kan vi så ikke blive
enige om, at når filmene kommer på DVD med (engelsk tekst/tale), så
poster den først, bedste af os et indlæg om det her i gruppen? Noget
så vigtigt som at disse film er udkommet, det må man sandelig ikke gå
glip af... En "Cowboy Bebop" film skulle også være undervejs?

Og meget apropos, hvor får I andre så jeres anime-nyhder fra? Selv må
jeg skammeligt erkende, at jeg primært tjekker udbudet hos diverse
amerikanske online butikker - samt et par danske. Det er desværre for
sjældent, at jeg får besøgt deciderede anime-sider. Ja, jeg ved det -
det er direkte pinligt! :(

Hmm, tjekkede lige <http:\\www.animegrapevine.com> fra min liste, og
opdager at de er lukket! Hmm, så nu har jeg da virkelig brug for et
par links - hvad kan I diske op med? Selv kan jeg desværre kun
frembringe følgende (udover førnævnte døde link):

<http://www.animenation.com>

Tsk! Hvor sølle er det!? :(

Mvh, Claus
---
I never apologize! I'm sorry, but that's the way I am.
- Homer Simpson

Fra : Claus Nielsen

Dato : 04-01-02 01:43

>Hmm, tjekkede lige <http:\\www.animegrapevine.com> fra min liste, og

Hov, de der skråstreger ser da vist ikke helt rigtige ud... men pyt,
da siden alligevel er lukket, så kan det jo være et fedt. :)

Men jeg havde/har forresten lige et link mere:

<http://www.anipike.com>

Herfra er der links til 1 trillion andre anime-sider.

Så er der vist heller ikke flere anime-links at komme efter, i min
(tilsyneladende ret rodede) bookmark-liste...

Mvh, Claus
---

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-01-02 02:14

Jeg siger alligevel lige Geek Culture. http://www.geekculture.dk/

--
Peter B. Juul, o.-.o "Fra nu af er I ikke længere mine kloner.
The RockBear. ((^)) I er mine fætre.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-01-02 01:43

> [...]

> amerikanske online butikker - samt et par danske. Det er desværre for
> sjældent, at jeg får besøgt deciderede anime-sider. Ja, jeg ved det -

releaseplan.dk gør en seriøs indsats for at være up-to-date med
anime-udgivelser.

Fra : Christian

Dato : 03-01-02 17:52

"klip"

Neon Genesis Evangelion er også meget godt og også Robotech - Begge serie er
med store mecha.

Fra : John Hinge

Dato : 04-01-02 17:55

On 03 jan 2002 Christian was heard to say:

> Neon Genesis Evangelion er også meget godt og også Robotech -
> Begge serie er med store mecha.

Desværre er vi nogen som går og sukker og piver og bare venter på
at de begynder at udgive Robotech: Masters...
Jeg må nu sande at det fedeste ved at se Robotech nutildags
er at fnise over nostalgien, det er ikke ligefrem det allermest
fantastiske anime, og ældes ikke med ynde.. Efter min mening !
Men jeg skammer mig ikke over at ha dem stående, det var en del
af min opvækst at sidde foran fjerneren og se Robotech.
Iøvrigt har jeg hørt mumlen om at Transformers også skal til at
udgives på dvd.. woohoo :)

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Frost

Dato : 03-01-02 19:34

<nexNOSPAM@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> nex@post.cybercity.dk
>
> "All your base are belong to us"
> '*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'

Jeg syn's selv at Blood er ualmindelig kort, og mangler en historie (sikkert
pga. kortheden, men måske er det en serie som jeg ikke har set før?).
Under alle omstændigheder burde du lægge et smut forbi www.sputnik7.com, der
har deres egen streaming-anime sektion. Jeg kan i hvert fald anbefale Angel
Cop og Orguss 2 (sidstnævnte er også med store mecha-kampe. ;).
Men det undrer mig da at ingen har nævnt Dragonball.
Selv mener jeg at serien er noget af det bedste jeg længe har set, og den
originale manga er også ved at blive udgivet her i Danmark.

Fra : Nex \(Formerly known~

Dato : 03-01-02 22:33

Jeg tror ikke jeg har mod på at kaste mig over serier lige til at starte
med - er der nogen anbefalinger på enkeltstående anime - altså ud over
Akira, som er den der har givet mig lyst til at se mere.

Jakob

Fra : Frost

Dato : 03-01-02 22:48

> [...]
> med - er der nogen anbefalinger på enkeltstående anime - altså ud over
> Akira, som er den der har givet mig lyst til at se mere.

Jeg glemte Ghost in the Shell. Der en film af den titel, selvom jeg *mener*
at der også er serie. Har selv kun set filmen, og den blandt min favoritter.
Hvis man altså er til sci-fi og cyborgs uden de store mecha-kampe, altså....

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-01-02 00:33

"Nex \(Formerly known as Jakob, formerly known as Nex\)" <nexNOSPAM@post.cybercity.dk> writes:

> Jeg tror ikke jeg har mod på at kaste mig over serier lige til at starte
> med - er der nogen anbefalinger på enkeltstående anime - altså ud over
> Akira, som er den der har givet mig lyst til at se mere.

Min favorit-film er Perfect Blue. Mest fordi den gør ting på en måde,
som man dårligt kan gøre i almindelig film. (Well... Jo man kan, men
så bliver det dyrt.)
--
Peter B. Juul, o.-.o "Let's do the Time Plot, again..."
The RockBear. ((^)) - A comment on Star Trek in

Fra : Claus Nielsen

Dato : 04-01-02 01:13

>Jeg tror ikke jeg har mod på at kaste mig over serier lige til at starte
>med - er der nogen anbefalinger på enkeltstående anime - altså ud over
>Akira, som er den der har givet mig lyst til at se mere.

Der er allerede nævnt så mange titler, så en enkelt mere skader vel
næppe... "Royal Space Force: The Wings of Honneamise" er også en
ganske god film. For ikke at få ballade senere, så må jeg hellere med
det samme nævne, at DVD-udgaven har fået kritik for sin videokvalitet,
som tilsyneladende ikke er så god, som den kunne være. Jeg har dog
ærligt talt ikke rigtig lagt mærke til noget, så... historien er god.

Med hensyn til den nævnte "Ninja Scroll", så bør du forresten være
opmærksom på, at R2 UK udgaven er censureret - modsat R1 udgaven.

Mvh, Claus
---

Fra : Jens Thomsen

Dato : 05-01-02 16:13

> [...]
> med - er der nogen anbefalinger på enkeltstående anime - altså ud over
> Akira, som er den der har givet mig lyst til at se mere.

Ghost in the Shell får også min varmeste anbefalning. God begynderfilm med
dybde nok til flere gensyn.

MVH
Jens

Fra : Henrik Lübker

Dato : 07-01-02 21:28

Hmm, jeg synes også lige at man bør nævne Jin-Roh. Det er efter min mening
den fedeste jeg endnu har set, og hvis man gerne vil have bare lidt mere
dybde i sin anime end der normalt er tilstede så er den klart
anbefalelsesværdig! Og ja, jeg har set både GITS, Ninja Scroll etc... men
Lain lyder nu også spændende! Hvis bare de ikke var så forbandet dyre!

--
Mvh / Sincerely

Henrik Lübker
The young man who has not wept is a savage, and the old man who will not
laugh is a fool.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 07-01-02 22:30

"Henrik Lübker" <hlybker@rrk.kollegienet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anbefalelsesværdig! Og ja, jeg har set både GITS, Ninja Scroll etc... men
> Lain lyder nu også spændende! Hvis bare de ikke var så forbandet dyre!

Jeg så Jin-Roh på forrige Natfilmfestival. En bemærkelsesværdig oplevelse.
Er det udgaven fra Hong Kong, du har købt, eller er den endeligt komme ud
andre steder?

Serial Experiments Lain kan i øvrigt fås for ca. 135kr stykket i Australien.

MVH
Jens

Fra : Nex \(Formerly known~

Dato : 08-01-02 10:19

<snip>
> Jeg så Jin-Roh på forrige Natfilmfestival. En bemærkelsesværdig oplevelse.
> Er det udgaven fra Hong Kong, du har købt, eller er den endeligt komme ud
> andre steder?

Jeg har også fået anbefalet Jin Roh andetsteds. Pt skal den bestilles fra
Hong Kong (nogen der har links til forhandlere der??), men fra marts kan den
fås fra amazon.com.

Jakob

Fra : Eivind Andreassen

Dato : 03-01-02 23:11

Er du til fantasy, så er Record of Lodoss War, samt den førnævnte
Ninja Scroll gode.

Fra : Søren Vestergaard

Dato : 04-01-02 09:49

Personligt synes jeg, Blood skodder. Som nævnt andetsteds er den for kort og
har for lidt handling. Den er pæn - bevares, men det er der jo så meget, der
er. Til gengæld kan jeg anbefale 3x3 Eyes. Det ER en serie, men fordelt på 2
sølle DVD'er, som man vist kun kan købe samlet(i hvert fald på R1). Den
handler om Pai, som, tjah, har tre øjne. Det har hun, fordi hun er den
sidste(eller er hun?) af en mystisk race af udødelige, som har en masse
powers. Pai vil gerne være menneske, og det viser sig at være lettere sagt
end gjort. Nuff said.
Hvis du går efter Ninja Scroll, som er FED, så lad for guds skyld være med
at forvirre den med den elendige Ninja Ressurection. Den skodder nemlig ret
vildt.
Er jeg forresten den eneste, der synes Outlaw Star er en fed serie?

nyhedsmeddelelse:a11rk6$1lc4$1@news.cybercity.dk...

Fra : Nex \(Formerly known~

Dato : 04-01-02 10:55

Takker! Nu har jeg noget at gå ud fra

Jakob

Fra : Henrik Grønnemark Je~

Dato : 04-01-02 17:18

Fist of the North Star og Street fighter 2 er begge værd at se og hvis du
ikke er for sart er Urotsukidöji - legend of the overfiend også et kik
værd....

Fra : Kasper Heftholm Kris~

Dato : 05-01-02 10:10

Jeg er ikke specielt velbevandret i anime men umiddelbart:

Akira
Ghost in the Shell
Vampire Hunter D

Undgå så vidt muligt de mere "erotiske" af slagsen med bondage og den slags,
de er ofte elendigt tegnede og dødkedelige...

K.

Fra : Nex \(Formerly known~

Dato : 05-01-02 13:36

> Akira
> Ghost in the Shell
> Vampire Hunter D

Jeg tror faktisk at det i første omgang vil være de to sidste jeg vil gå
efter - det er noget af det der ser mest interessant ud.

Jakob

Fra : Claus Nielsen

Dato : 05-01-02 17:58

>Jeg tror faktisk at det i første omgang vil være de to sidste jeg vil gå
>efter - det er noget af det der ser mest interessant ud.

Med "Ghost in the Shell" går du i hvert fald ikke galt i byen...

Med hensyn til "Vampire Hunter D", så vil jeg da lige gøre dig
opmærksom på, at der inden længe - dvs. ferbruar/marts - udkommer en
prequel til denne, nemlig "Vampire Hunter D: Bloodlust". Om det er en
fordel at se prequel'en først - hhv. en ulempe at se den bagefter -
det skal jeg lade være usagt, da jeg endnu ikke har set hverken den
ene eller den anden af filmene. Måske spiller det overhovedet ingen
rolle - men det må andre vist svare på.

Mvh, Claus
---

Fra : Jesper Winding

Dato : 05-01-02 18:12

Jeg vil nødig gøre mig upopulær ved at sælge her, men nu har den været nævnt
et par gange, og på min side har jeg bla. Ghost in the Shell på DVD til
salg.

--
-=JESPER=-
http://home20.inet.tele.dk/jesperdvd/