Perfermance, backend C script
Fra : Johan

Dato : 03-01-02 15:55

Hej

Jeg har bygget et C script, der modtager noget indhold som er i memory på
min server. Den sider den så ud som output... nu er det bare lige en ting,
som jeg så gerne vil vide...

Spørgsmålet er hvorledes jeg skaber den bedste perfermance med scriptet, i
forhold til brugeren. Scriptet skal køres hele tiden, da der hele tiden
kommer nye data til brugeren. (Forestil jer f.eks. realtime aktiekurser,
som kører via et interface).

Nu er spørgsmålet om jeg skal køre en PHP fil, som går ind og kører en exec
på scriptet, og får outputet hele tiden? Eventuelt ned en flush() kommando?
Eller om der er en smartere måde at gøre denne tingest på?

Selve parsingen af datane sker gennem javascript.

Nogle der har nogle gode bud?

mvh

Johan

Fra : Niels Andersen

Dato : 03-01-02 16:16

"Johan" <tcr480@ofir.dk> wrote in message
> Nogle der har nogle gode bud?

....som bliver FUT'et til serverside-gruppen... :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Johan

Dato : 03-01-02 16:27

> Altså, den fyrer løbende noget realtime data afsted?

Jep, nemlig.

> Er dette data unik for hver besøgende, eller vil 10 besøgende på samme tid
> få præcis de samme data?

Delvis. Men mange brugere vil modtage den samme data. Hvis de f.eks. har
valgt de samme kategorier som der streames fra. Osv..

> exec
> kommando?
>
> Det kan du sagtens gøre.
> Men skal du være lidt vild, sætter du dit program (eller en tcp-wrapper)
> til at lytte på en eller anden port. Så kan browseren snakke direkte med
> dit C-script.
> Det er slet ikke så slemt.

Lidt manual til det?
Det er lidt ala det jeg havde tænkt mig.
Smide den op og smide data ud via en port 8080 f.eks.. Men hvorledes kører
browseren ind og modtager data præcis? Uden at reloade Nogle tutorials
eller nærmere forklaring Jeg er ikke helt sikker på hvorledes jeg gør,
uden at smide for meget memory forbrug ud af vinduet, til ingen verdens
nytte...

mvh

Johan