iframe og browsere...
Fra : Kasper Damkjær

Dato : 03-01-02 15:32

Som jeg har oplevet det, så er det faktisk kun NN4, der ikke kan vise
<iframe>, mens IE5+, Opera 5 & 6 og NN6 ikke har nogle problemer under
Windows.

Hvordan ser situationen ud på andre platforme? Gerne link til en oversigt
over browserkompatibilitet (også med henblik på understøttelse af css
positionering.)

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net

Fra : Stig Nygaard

Dato : 03-01-02 18:06

Hej Kasper

Kasper Damkjær wrote:

> [...]

> Hvordan ser situationen ud på andre platforme? Gerne link til en oversigt
> over browserkompatibilitet (også med henblik på understøttelse af css

I det sore hele kan du nok regne med at NN4.x, NN6.x og Opera
understøtter nogenlunde det samme uanset platform. IE5.x til Mac er dog
i bund og grund en hel anden browser end IE til Windows. Faktisk er IE
til Mac mere standard-tro end IE til Windows. Du kan roligt gå ud fra at
iframe er understøttet i IE/Mac også. Konqueror (KDE2/Linux)
understøtter også iframe. Diverse Geckobaserede browsere understøtter
det samme som Netscape 6.x (Mozilla, K-Meleon, Galeon,...)

Generelt er iframe bredt understøttet (undtagen af N4.x), og almindelig
simpel CSS positionering ligeså (men mere avanceret CSS kan give problemer).

Hvilke browsere/platforme tænker du ellers på ?

De oversigter jeg har set med browser-kompatibilitet har været dårlig
opdateret, men vil da også gerne vide om der er nogen ordentlige derude ?

Mvh. Stig
stig@rockland.dk
* Bedre (D)HTML ? --> http://www.rockland.dk/stig/upghtml.html *

Fra : Jonas Voss

Dato : 03-01-02 19:24

Stig Nygaard <stig@REMOVE-THISrockland.dk> wrote:

> De oversigter jeg har set med browser-kompatibilitet har været dårlig
> opdateret, men vil da også gerne vide om der er nogen ordentlige derude ?

Hvis du ikke kender Tesremas: Evil test suite, så kan du nok godt få et
par timer til gå der. Er ikke sikker på hvor tit den opdateres, men den
har i det mindste flere forskellige Gecko Builds med i den hidtil
største table jeg har set genereret på en internetside.

På nedenstående side vælger man test suite og derefter 'view'. Der kan
godt gå et stykke tid.

<http://www.bath.ac.uk/%7Epy8ieh/cgi/listresults.pl>

--
//Jonas @ 55.7,12.5
blog | <http://verture.net/>

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 04-01-02 14:33

Stig Nygaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> I det sore hele kan du nok regne med at NN4.x, NN6.x og Opera
> understøtter nogenlunde det samme uanset platform.

Ikke enig. NN4.x adskiller sig markant fra de to andre ved bl.a. ikke at
understøtte HTML 4.01 elementer som <iframe> og have en meget meget ringe
understøttelse af CSS.

De to andre (Opera og NN6.x) er faktisk meget standardvenlige - stort set 100%
overholdelse af alle HTML og CSS egenskaber.

Mvh
Jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 04-01-02 15:23

Jonas Astrup - html.dk skrev: (messageID: <news:a14ath$mj9$1@sunsite.dk>)

> [...]
>
> De to andre (Opera og NN6.x) er faktisk meget standardvenlige - stort
> set 100% overholdelse af alle HTML og CSS egenskaber.

Mon ikke det Stig mener er, at NN4.x er lige ringe på forskellige platforme,
og Opera og IE tilsvarende fungerer udmærket på tværs af platform?

Anyway. Jeg har besluttet at følge XHTML 1.0 og dermed også anvende CSS i
stor udstrækning. At NN4.x så ikke længere understøttes er ærgeligt, men jeg
arbejder på at gøre det så selv browsere uden css understøttelse kan se en
(kedelig) udgave af siden. Det er jo trods alt een af fordelene ved at
adskille indhold og formattering.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 06-01-02 04:24

Kasper Damkjær wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> arbejder på at gøre det så selv browsere uden css understøttelse kan se en
> (kedelig) udgave af siden. Det er jo trods alt een af fordelene ved at

Jeps, det lyder meget fornuftigt!