Hvor meget skal katten veje?
Fra : Pernille Scharff

Dato : 03-01-02 15:29

Hej NG,

nu bliver jeg jo nødt til at checke at mit lille skravl af en Maine Coon
er ved at være oppe på en rimelig matchvægt...

Da vi fik ham 16 uger gammel, vejede han 1070 g, og vi fik at vide at
han var kuldets mindste og ikke havde været god til at tilkæmpe sig vej
til maden, så de 6 andre kuldsøskende fik mere. Da jeg vejede ham i
går - 21 uger gammel - havde han sneget sig op på 2080 g, dvs. en
vægtforøgelse på omtrent 200 g pr. uge hvilket jeg synes er meget godt
klaret!! Til sammenligning vejede vores norske skovkatte-hun 1500 g da
vi fik hende 16 uger gammel. Jeg har ikke kunnet lokke hende på vægten
siden, men det ser ud som om størrelsesforskellen mellem de to er ved at
være udjævnet og det er i hvert fald positivt.

Er der nogen (Birgitte??) der kan fortælle mig om det lyder helt vildt?
Vi vejer dem i en skål på køkkenvægten....

PF tak!

/Pernille

Fra : Mette Frederksen

Dato : 04-01-02 13:18

Hejsa!!!

Jeg havde cæcar på vægten her i sidste weekend... En krabat på 4 kilo!

Han er maine coon og skulle efter sigende have en pæn vægt, hen er på ingen
måde tyk!!!

han er født d. 21 juli... *S*

jeg synes det lyder meget usædvanligt at din maine coon kun vejede 1070
gram?!? men hvis bare han inhenter det så har det vel heller ikke nogen stor
betydning! *S*

men nu skal det lige siges at jeg ikke har de helt store erfaringer med
maine coon endnu!! Så jeg glæder mig til at høre hvad der ellers kommer af
svar!

Mange hilsner
Mette
ps... her er min kat: http://www.valo.dk/cæcarbillede.htm

--
\!/
(@ @)

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 09-01-02 08:06

In <3c359c2b$0$99226$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Mette Frederksen
wrote:

> Hejsa!!!
>
> Jeg havde cæcar på vægten her i sidste weekend... En krabat på 4 kilo!

   Jeg fatter det alså ikke! Min "store" lille hunmis på 9 måneder vejer
3,4 kg! Og hun er alså ikke engang tilnærmelsesvis det jeg vil kalde
"rigtig kattestørrelse"! Det er en ganske almindelig huskat.....
   *Ryste på sit kloge hovede* :)

--
Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Mette Frederksen

Dato : 09-01-02 18:03

Hejsa!!!

grunden til at Cæsar vejer så meget er at han er en Maine coon... denne race
er den største alm katte race der findes... Så din lille mis er sikkert som
hun skal være! *S*

mange hilsner
Mette

--
\!/
(@ @)

Fra : Steen Vinbæk

Dato : 04-01-02 13:41

Hej Pernille

Jeg tror dine katte vejer det de skal. Vores Ocicat killinger der er født
05.07.01 vejer 2000 gr for en dreng og 1900 for en pige, og Ocicatten er
ikke så stor som Main Coone

Steen Vinbæk
Ps Godt Nytår

Fra : Birgitte

Dato : 05-01-02 12:16

Hej Pernille
Når kuldet er så stort som 7 stk er det ikke unormalt at 1-2 killinger
halter lidt bagud.
Der har jo hele tiden været rift om maden, og jeg plejer at sige, at
killinger ud af et stort kuld halter ca. 1 uge bagud i vægten, men at de
hurtig kommer efter det, når de får deres "egne madskål" og ikke skal kæmpe
så meget om maden.
Din fordobling af vægten viser jo at min formodning er god nok
Mine 7 MCO killinger i øjeblikket vejer mellem 915g 1050 7uger gammel og
Deres mor har stort set været indlagt fra de blev født.
De blev adopterret af mine 2 NFO mødre som kun havde små kuld på henholdsvis
2 og 3 killinger nu deler de 12.
Jewel fik styrtblødning efter den lange 2 dages fødsel og 8 killinger ret
hårdt for hende, leveren tog skade og hun havde ikke kræfter til at rette op
på tingene selv.
Nu er hun udskrevet og er i bedring, men på meget stærk medicin.

Så Pernille jeg synes faktisk dine vægte ser fine ud.
Håber du kan bruge mit svar.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Pernille Scharff

Dato : 07-01-02 10:52

Tak skal I have allesammen - man får det jo helt skidt når dyrlægen
siger "han er jo lidt lille, så I må hellere holde øje med vægten"
etc...

Han tager fortsat fint på (bliver stadig vejet jævnligt) så med lidt
held kan det være jeg tør vise mig til en udstilling i foråret *G*

/Pernille