Getting information from a JPG..
Fra : Anders Winther

Dato : 03-01-02 13:14

Hej
Jeg skrev dette indlæg på et engelsk-sproget forum.. De har endnu ikke
svaret.. Så jeg ville lige prøve at spørge her også:
Hi,
In JPGs created with a digital camera there's often some extra information,
such as creation date, name of the camera, exposuretime, and so on..
In Windows XP I can see this information by looking at the properties of the
picture. So I know that the information is there..

Now I would like to make a Photo-gallery where I can see the creation date
of the picture (The date where the file is modified/created is not good
enough).
I've search around for a solution. The nearest I came was a combination of
GetImageSize and iptcparse:

<?
$size = GetImageSize("testimg.jpg",&$info);
if (isset ($info["APP1"])) {
$iptc = iptcparse ($info["APP1"]);
var_dump ($iptc);
}
?>
But this only returns: bool(false)
In the example on www.php.net they use APP13. But in my pictures there's no
APP13 data. The data is in APP1. If I print out the $info["APP1"] I get some
binary data, but some of it is readable, such as the date and camera model.

I hope someone can help me out here..

Thanks!

Mvh.
Anders Winther

Fra : Johan

Dato : 03-01-02 15:59

Hej Anders

> [...]
> so on.. In Windows XP I can see this information by looking at the
> properties of the picture. So I know that the information is there..

Hmm, kan man ikke bruge den funktion der hedder read_exif_data() til det?

Må indrømme, at jeg ikke helt har styr på det. Men mener da at den funktion
henter en masse properties.
Prøv eksemplet på http://www.php.net/read-exif-data
Du skal iøvigrt have compiled PHP med --enable-exif

mvh

Johan

Fra : Christian Schmidt

Dato : 03-01-02 21:39

Johan wrote:

> Hmm, kan man ikke bruge den funktion der hedder read_exif_data() til det?

Det lyder som den rigtige måde at gøre det på.

Dengang jeg rodede med samme problem, fandtes denne funktion dog ikke. I
stedet gjorde jeg det på følgende temmelig grimme - men dog
velfungerende - måde, nemlig ved blot at kigge i de første par hundrede
bytes efter noget, der ligner en dato:

$fp = fopen($file, "r");
$start = fread($fp, 350);
if (preg_match("/([0-9]{4}):([0-9]{2}):([0-9]{2})
([0-9]{2}):([0-9]{2}):([0-9]{2})/m",
$start, $reg)) {

$time = mktime($reg[4], $reg[5], $reg[6],
$reg[2], $reg[3], $reg[1], 1);
}

Christian

Fra : Anders Winther

Dato : 04-01-02 00:20

> Hmm, kan man ikke bruge den funktion der hedder read_exif_data() til det?
Mange mange mange tak!
Det virker!
Skulle dog lige have recompilet og sådan..
Men nu er jeg bare glad!

Mvh.
Anders Winther

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 03-01-02 16:33

Anders Winther skrev:

> [...]
> properties of the picture. So I know that the information is there..
>
> Now I would like to make a Photo-gallery where I can see the creation

Du kan evt. via exec-funktionen køre convert-programmet fra
ImageMagick-pakken. convert kan vist godt vise de oplysninger, du vil
hae. Se manualsiden for convert.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/