table
Fra : Dennis Enøe

Dato : 03-01-02 11:07

Davser

jeg er ved at lave en side som består at nogle table´s men jeg har et
lille problem med at der opstår en border rundt om hele siden og mellem de
enkelte table´s , hvordan kommer jeg af med den? den driller mig til det
uendelige, kig evt på mit link og se lige bort fra farverne, de er der for
at
jeg kan se de enkelte table så jeg kan justere dem ind
http://admin.wanderworld.dk/test/a2a2.shtml

Dennis E

Fra : Dennis Enøe

Dato : 03-01-02 11:12

"Dennis Enøe" <bluesy@worldonline.dk> wrote in message
>mellem de
> enkelte table´s , hvordan kommer jeg af med den?
den del her fandt jeg lige, men den med rundt om hele siden kan
jeg ikke finde en løsning på

Dennis E

Fra : Bo Dudek

Dato : 03-01-02 11:21

>lille problem med at der opstår en border rundt om hele siden og mellem de
prøv med denne her i body'en
det burde klare det..

Mvh
Bo Dudek
http://users.cybercity.dk/~dsl10138

Fra : Dennis Enøe

Dato : 03-01-02 11:25

"Bo Dudek" <bo@cykel.dk> wrote in message
> prøv med denne her i body'en
> det burde klare det..
takker den havde jeg ikke lige tænkt over

Dennis E

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 03-01-02 17:39

"Bo Dudek" <bo@cykel.dk> skrev
> prøv med denne her i body'en
> det burde klare det..

Man kunne også bruge css...

Eller skrive lidt til sit stylesheet:

body {
margin: 0em;
}

--
/Kasper
Anders Fogh - Han er go'

Fra : Dennis Enøe

Dato : 03-01-02 12:58

"så har jeg næsten basic designet klar men den nederste og øverste
table´s som er gul (vandrette) de har et lille mellemrum ned til de
table´s som ligger i mellem dem, hvordan slipper jeg af med dem?

Dennis E

Fra : Mikkel Schultz

Dato : 03-01-02 13:36

"Dennis Enøe" <bluesy@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> "så har jeg næsten basic designet klar men den nederste og øverste
> table´s som er gul (vandrette) de har et lille mellemrum ned til de
> table´s som ligger i mellem dem, hvordan slipper jeg af med dem?

Prøv at sætte cellspadding til 0 : Eks: <table border="0" cellpadding="0"
cellspacing="0" width="100%" height="100%">

Iøvrigt har du <body> tags inde i <body> tags - det skal du nok lige rydde
op i. + at du ikke får afsluttet dine table rows <tr> ordentligt, så dem
skal du også lige se igennem..

/Mikkel

Fra : Dennis Enøe

Dato : 03-01-02 15:04

"Mikkel Schultz" <mikkel@cs.auc.dk> wrote in message
> Prøv at sætte cellspadding til 0 : Eks: <table border="0" cellpadding="0"
> cellspacing="0" width="100%" height="100%">
yeps det var det

> Iøvrigt har du <body> tags inde i <body> tags - det skal du nok lige rydde
> op i.
yepser, skal bare lige finde ud af hvordan, det skyldes at menuen er indført
vha ssi

>+ at du ikke får afsluttet dine table rows <tr> ordentligt, så dem
> skal du også lige se igennem..
er fundet

takker

Dennis E

Fra : Linda

Dato : 03-01-02 13:41

Dennis Enøe wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> table´s som er gul (vandrette) de har et lille mellemrum ned til de
> table´s som ligger i mellem dem, hvordan slipper jeg af med dem?

Hej Dennis

Prøv med cellpadding="0" i den første <Table>

Endvidere mangler du at indsætte en <TR> og </TR> et enkelt sted.

Hvis du i den næste <table> sætter HEIGHT="100%" så undgår du et
endnu større mellemrum ned til den gule kant.

Linda

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dennis Enøe

Dato : 03-01-02 15:02

"Linda" <linda_hougaard@hotmail.com> wrote in message
> Prøv med cellpadding="0" i den første <Table>
den virkedse

> Endvidere mangler du at indsætte en <TR> og </TR> et enkelt sted.
gad vide hvor de gamte sig, nå men de er der nu

> Hvis du i den næste <table> sætter HEIGHT="100%" så undgår du et
> endnu større mellemrum ned til den gule kant.
gad vide hvorfor jeg mente den skulle hedde 96% når den skal fylde 100%
af den plads den har fået tildelt

alt i alt så virker det nu

Dennis E

Fra : Dennis Enøe

Dato : 03-01-02 20:12

er der så en måde hvor jeg kan få et forum til at køre inde
i det grå table som der er på siden, eller er det helt umuligt?

Dennis E

Fra : Bo Dudek

Dato : 03-01-02 20:13

>er der så en måde hvor jeg kan få et forum til at køre inde
>i det grå table som der er på siden, eller er det helt umuligt?
et forum?? mener du sådan en sag, hvor folk kan poste beskeder og
svare hinanden lidt a la ng?? en løsning på dette kunne være php :)

Fra : Dennis Enøe

Dato : 03-01-02 20:22

> et forum?? mener du sådan en sag, hvor folk kan poste beskeder og
> svare hinanden lidt a la ng??
yeps og jeg har et med design og det hele, kunne nok godt
bygge det hele op i frames så det ville virke, men vil fortrække
hvis der var en undelig måde at bruge table på.

>en løsning på dette kunne være php :)
glemte at skrive at det jeg har er et perl script forum (ikonboard)

Dennis E

Fra : Dennis Enøe

Dato : 03-01-02 20:44

never mind
jeg har fundet den fil som indeholder forumets opbygning, så nu skal der
leges

Dennis E