autocapmere leje i tyskland.
Fra : lars

Dato : 03-01-02 10:34

jeg vil bare lige høre om det er nogen der har erfaringer i at leje
autocampere og ligeledes om det er noget som jeg skal være spec. opmærksom
på.
tanken er at leje en i ugerne 26-28 og helst omr. af Hamburg.

Fra : Ole Damgaard

Dato : 03-01-02 15:08

> jeg vil bare lige høre om det er nogen der har erfaringer i at leje
> autocampere og ligeledes om det er noget som jeg skal være spec. opmærksom
> på.

Kære Lars.
Uanset hvor god man nu end er til fremmedsprog er det alligevel ret så
betryggende at lave aftaler om leje osv. på modersmålet. Der er selvfølgelig
en lang række ting, man skal være opmærksom på - og det er selvfølgelig alt
det der står med småt (selvrisiko osv.). Dog er det min erfaring at de
større tyske udlejningsbureauer er særdeles pålidelige - men hvis du står i
et problem med camperen nede omkring middelhavet er du rart at kunne ringe
hjem til en dansktalende person og forelægge problemerne - og få dem løst.
Neergaards Camping i Hedehusene har en udlejning i Burg på Fehmarn, hvor man
kan få udleveret en tysk vogn - til tyske priser, men lejet i Danmark.(Det
er ikke den billigste, men servicen er god).

http://www.neergaard.com/

og så er der det jydske firma.
http://www.autocamp.dk/
som har udlejligning flensborg.

personligt har jeg haft rigtigt gode erfaringer med et firma i Süderlügum
lige syd for den danske grænse (ved tønder). Det er danskejet og har en
masse autocampere - og en god service til en rimeligt prisniveau.

Reisemobilcenter Süderlügum GmbH + Co. KG Gewerbestr. 5 25923 Süderlügum
telf: 04663/1711 fax:4663/879
mvh ole