A7V m. KT133........
Fra : Brian

Dato : 03-01-02 02:37

Med fare for at spørge dumt spørger jeg aligevel....
Er det muligt at komme en af de nye cpuèr med en 266 Mhz FSB i en A7V m.
KT133 ?
For mig at se er det bare at ændre "CPU Frequency" i BIOS til 133, så den
kører 266, eller kører den stadig 200 på FSB ? Er der noget jeg har overset
?
Mvh. Brian.

Fra : orbital

Dato : 03-01-02 09:20

On Thu, 3 Jan 2002 02:36:47 +0100, "Brian" <cfh7508@vip.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>kører 266, eller kører den stadig 200 på FSB ? Er der noget jeg har overset

Ja, kt133 kører ikke højere op i fsb end 108, og måske 115 hvis man
sætter en chipset køler på istedetfor heatsink.
I bios ser det vist ud som om, at fsb kan hæves til 200, men ...

Man kan vælge enten at holde sig til 200 fsb cpu'er (måske endda duron
der har sse og prefetch) eller hvis man låser multiplier op på 266 fsb
cpu'er kan man i visse tilfælde, hvor multiplier kan gøres høj nok,
sætte en højere for fsb 200. Eller man kan køre en XP cpu 33 %
langsommere (dårlig ide). Som bekendt er proceduren for at låse xp
cpu'erne op en del vanskeligere.

Der har visse tilfælde af, at a7v er remærkede a7v133 uden raid. I det
tilfælde kan man naturligvis det hele. I de tilfælde kan man fjerne
sticker med a7v, og nedenunder står a7v133.

mvh

John