Mine planter visner
Fra : Jesper Jensen

Dato : 02-01-02 21:56

Hej!

Jeg har et problem med flere af mine planter....de visner alt for let.
Et par uger efter jeg har købt nye planter visner de og ligner noget der er
løgn.

Hvad gør jeg forkert? Kan det være rødderne ikke bliver etableret i mit
akvarie? Og hvad kunne løsningen være??

Mvh

Jesper

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 02-01-02 22:03

Gødning kunne være en mulighed, det fåes både som sticks og som noget der
hældes i vandet.

Leo Vaeversted
http://www.vaeversted.nu
http://www.ruhnstet.dk

Fra : Jan Boegh

Dato : 03-01-02 08:21

"Leo Vaeversted" <leo@venlig.dk> wrote in message
> Gødning kunne være en mulighed, det fåes både som sticks og som noget der
> hældes i vandet.

Planter visner afgjort ikke på et par uger pga. af mgl. gødning - men
muligvis nok hvis der er overgødet.

mvh
Jan

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 02-01-02 22:37

Hej Jesper

Der er faktisk ikke 2 akvarier der opfører sig ens - det skyldes en masse
ting som er uhyre svære at have styr på - nogle tror at de har det.
Mit råd til dig må være - læg mærke til hvilke planter der ikke vil gro. Dem
skal du ikke købe flere af - prøv i stedet nogle andre slags, og på den måde
har du pludseligt dit helt eget akvarium og udseende.
Hvis du absolut vil have en bestemt plante SKAL gro i dit Akvarium - ja så
skal du til at lege "den lille kemiker" med tilsætning af alt muligt, af det
du ser på hylderne hos din fiskehandler. I den forbindelse er der nogle der
glemmer, at de har levende fisk i "laboratoriet".
Hilsen
Jørgen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-01-02 23:33

> Hvis du absolut vil have en bestemt plante SKAL gro i dit Akvarium - ja så
> skal du til at lege "den lille kemiker" med tilsætning af alt muligt,
> [...]

Han skal snarere skifte vand noget tiere, af kemikalier kender jeg kun at
jern kan have en god virkning, og vil man være planteakvarist skal man også
have CO2 på. (og godt lys).
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : thomas schreiber

Dato : 03-01-02 18:55

Prøv at se på tropica's hjemmeside. (www.troppica.dk) Der kan du se hvilke
planter der har hvilke krav osv.

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

"Women! You can't live with them... the end!"
- Al Bundy

Fra : Finn Jensen

Dato : 03-01-02 19:03

"thomas schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev i en meddelelse