Vinter "camping"
Fra : Palle Christensen

Dato : 02-01-02 21:57

Hej allesammen.

Vi har lige været på vores første vinter "camping".
Det foregik med vognen opsat på græsset udenfor
et sommerhus ved Henne Strand, i dagene op til nytår.
Det gik også fint indtil at det pludselig blev ca. 15 graders
frost og vi om morgenen løb tør for gas.
Da vi skiftede gasflasken med en ny kunne vi ikke få gang i
varmeovnen igen, det er en Truma.
Kan det være pga frostvejret?, det er ikke lykkes mig at få gang i den
endnu,
den vil ikke komme med nogen gnist hvis det er en hjælp.

Hilsen Palle

Godt Nytår

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-01-02 23:22

"Palle Christensen" <pjc@image.dk> skrev i en meddelelse

[ klip - gasovn vil ikke tænde ]

> den vil ikke komme med nogen gnist hvis det er en hjælp.

Mon det er batteriet til gnisttænderen det er galt med, eller har fået
fugt!

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-01-02 01:08

> [...]
> endnu,
> den vil ikke komme med nogen gnist hvis det er en hjælp.

Ja, en gnist ville formentlig være en stor hjælp i dit tilfælde
Det kan vel ikke være noget så banalt som, at du ikke har skiftet batterier
i ovnen i flere år, og nu da det er blevet koldt, kan de ikke mere? Det er
jo lidt ala en bil. Batteriet virkede fortrinligt - indtil det blev frost.

Kurt

Fra : Torbenth

Dato : 03-01-02 02:17

Kurt B. Andersen skrev i meddelelsen
<3c33a3c1$0$261$d40e179e@nntp02.dk.telia.net>...

> [...]
>jo lidt ala en bil. Batteriet virkede fortrinligt - indtil det blev frost.

Hej.

I min vogn med Trumatic 3002 kan man høre en tikkende lyd når man drejer
regulatoren som man bruger til at tænde med. Hvis der ikke kommer nogen
tikken er det tegn på at batteriet er opbrugt. Der kan måske også være
dårlig forbindelse til batteriskuffen. Jeg har selv måtte fifle min men nu
fungerer den perfekt.

Mvh.
Torben

Fra : Torbenth

Dato : 03-01-02 04:51

Torbenth skrev i meddelelsen ...

> [...]
>tikken er det tegn på at batteriet er opbrugt. Der kan måske også være
>dårlig forbindelse til batteriskuffen. Jeg har selv måtte fifle min men nu

Lige en bemærkning mere.
Hvor er det ærgerligt (læs irriterende) at man ikke får at vide om det er
batteritænding eller pizzo elektrisk tænding når man nu gerne vil have
hjælp.

Men hvis det er pizzo tænding er der en stelforbindelse til skjoldet. Den
kan være faldet af eller irret til.

Mvh.
Torben

Fra : Palle Christensen

Dato : 03-01-02 17:02

Hej igen

> [...]
> hjælp.
>
> Men hvis det er pizzo tænding er der en stelforbindelse til skjoldet. Den

Jeg ved desværre ikke om det er batteri eller pizzo, hvordan ser jeg det?

Der er i venstre side af ovnen en støbt boks med 3 ledninger på, to tynde og
en
lidt tykkere til brænderen.

Hilsen Palle

Fra : Johnny Christensen

Dato : 03-01-02 17:18

For at du kan vide hvilken tænding det er skal du vide, at hvis du skal
trykke på en stor knap og der lyder et stort metallisk klik, så er det den
"gamle" form for tænding.
Hvis du har et nyere med batteri, så skal du bare trykke på den samme knap
som du regulerer varmen med, og holde den inde til der kommer en flamme. Og
hvis det er denne type, så sidder batteriet nederst på ovnen under skjoldet
ved et lille dæksel som du skal have af for at komme ind til batteriet.

Hilsen
Johnny

Fra : Palle Christensen

Dato : 03-01-02 20:26

Hej.
Når jeg skal tænde trykker jeg ned på samme knap som regulerer varmen.
Der sidder en lille boks i nederste venstre hjørne af gasovnen, det ser ikke
ud som om at
den kan åbnes, ligner nærmest at den er støbt.
Jeg mener at huske der kommer et lille klik når jeg tænder.

Undskyld usikkerheden, vi har kun haft vognen i 3.mdr.

Mvh. Palle

Fra : Knut Grøneng

Dato : 03-01-02 21:08

Det er batteri-tending på din ovn. Under på venstre side finder du en liten
skuff med en alcaline celle.
Prøv først å bytte denne, hvis ikke så kan det være fukt i ett av flre
steder.

Tar du av den tykke kabel så vil det tikke i boksen, men pass deg - det er
meget høy spenning ut av boksen!

Knut

Fra : Palle Christensen

Dato : 04-01-02 16:15

Hej igen igen.

Så var jeg lige ude i CV'en og pille batteriboksen ud, det drillede lidt at
finde ud af hvordan den åbnes.
MEN, efter at have skiftet batterierne virker der igen.

Tak for hjælpen

Hilsen Palle

Fra : Andreas Falck

Dato : 04-01-02 11:43

"Palle Christensen" <pjc@image.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> [...]
> Kan det være pga frostvejret?, det er ikke lykkes mig at få
> gang i den endnu, den vil ikke komme med nogen gnist hvis

Jeg kommer forresten til at tænke på første gang jeg skulle tænde
varmeovnen efter at vi havde fået ny campingvogn!

Jeg kunne ikke forstå hvorfor jeg ikke kunne få en gnist frem, jeg
prøvede på et utal af forskellige måder, skiftede batteri osv. - til
sidst ringede jeg til forhandleren, brokkede mig over det "lort" han
havde solgt (jeg var godt sur og knotten). Nå men der kom en montør
ud, han kørte termostatknappen ned på nul, trykkede den i bund og
drejede den (medens den blev holdt nede) og i samme sekund kom der
gnist og ovnen tændte! Og der stod jeg med mine MEGET røde ører og en
kold pils til den flinke montør )

Og ja, jeg betalte altså regningen uden at protestere - det var jo
altså kun mig den var gal med og ikke hverken vogn, ovn eller
forhandler )

Prøv lige om det kan det samme der er "galt" for dig.