det rigtige bundkort?? godt råd søges
Fra : SJP

Dato : 02-01-02 20:50

Hej gruppe
Jeg (en fattigrøv) skal ud og have opgraderet min maskine, men er kommet
lidt i
tvivl. Jeg har max 2500 kr. (lige nu)til at gøre godt med.
Nuværende menageri :
Athlon 550 classic
MS 6167 bundkort
Asus geforce 2mx pure
2 x 128 mb apache 100 sd ram
1 x 64 mb noname 100 sdram
45 gb gx75 ibm disk i Nowipe ramme
Dejligt stort noname kabinet
Nonoise strømforsyning 330W ( og den ER Nonoise)
Sony brænder
win xp

Jeg spiller og netter og syntes godt jeg kunne bruge lidt mere spark i
røveen.
Jeg har kigget på et ECS K7S5A som jeg så ville sætte sammen med en
Athlon XP 1600+ og en Silent Systems AMD Radial Fin Copper køler
Er der nogle problemer i denne sammensætning? Måske en anden køler?
Og vil det være totalt åndsvagt at køre videre med sine 100 sd ram 2-3
måneder
til kassen er fyldt op til 512 mb ddr-sdram? (hvor meget ydelse går jeg glip
af?)
Er et Asus A7A266 et bedre kvalitetskøb ??
Eller skal jeg droppe alt der hedder sdram og købe et helt 3 board (måske
vente
til der er lidt mere at gøre godt med?, selv om jeg ikke er meget for det
)
Men det skal stadig være økonomiudgaven.
Alle råd modtages med stort tak!
Hilsen fra Stig

Fra : SJP

Dato : 02-01-02 21:13

øhh jeg kan se at jeg har lidt problemer med linieinddelingen.
Men jeg vil bare tilføje at lydkort har jeg .

Hilsen Stig

Fra : F.Larsen

Dato : 02-01-02 23:50

hej

hvis jeg var dig ville jeg finde et prisbilligt bundkort og købe den billigste AMD
procssor på lager og så 128 eller 256 MB DDR RAM (drop SD rammen og sælg den). Køb
et bundkort med KT266A hvilken performer meget bedre end KT266.

På den måde har du en maskine som er hurtigere end den nuværende og som kan
udviddes uden det store besvær fremover. Det er jo altid nemmere at sætte ny
processor i, eller opdatere med lidt mere RAM.

256 MB RAM ligger omkring 650,-
AMD athlon 750 MHz ligger på 700,-
Køler, 300,-
f.eks et EPoX EP-8KHA+ til 1200,-

--
Flemming
Støjdæmp din PC: http://hjem.get2net.dk/Quake2/Zalman/index.htm

Fra : SJP

Dato : 03-01-02 20:28

Hej F.Larsen
Tak for dit svar.
Jeg kan godt se din pointe og prøver at se mere på KT266A
Det ser lovende ud hvis man kigger på rå performance, men der skal
selvfølgelig også en cpu til, der kan trække læsset.
Men jeg skifter til ddr ram nu, har jeg besluttet.
Med hensyn til EPoX EP-8KHA+, er der plads til en stor køler?
Hilsen fra Stig

Fra : Torben Falck

Dato : 04-01-02 21:26

Hej,

Du kunne i princippet (næsten) blive kørende m. P4 og DDR RAM, hvis det
kunne flaske sig m. salg af gamle stumper. P4/1.5 koster ca. 1700,- (boxed
inkl. køler). Et fint Asus motherboard (f.eks. P4S333 m. 5.1 lyd) til dyret
koster måske ca. 1400,- og DDR RAM af den helt hurtige slags (PC2700) ca.
950,-. Altså en udskrivning på ca. 4000,- (inkl. forsendelse - handler du et
sted eller henter selv kan du således spare måske 100-150,-).
Du skal derfor "bare" lokke en eller anden til at slippe 1500,- for nogle af
dine gamle stumper. Det kan knibe. Jeg har lige solgt et MSI-6119 m.
PII/350, køler og 128 Mb PC100 SD-RAM for 700,- + pp. Du kan derfor muligvis
klemme 1000,- ud af dine gamle dele og vil til sidst mangle ca. 500,-. Lån
dem eller vælg f.eks. et Soltek SL-85DRV motherboard i stedet for -
billigste pris er p.t. 1114,- + pp. Jeg synes, at det vil være en meget fin
konfiguration for en billig penge og under alle omstændigheder vil det være
et system, som er betydeligt hurtigere, end det du har.

/Torben