Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus c-2100uz eller måske andet lignend~
Fra : Christian H

Dato : 02-01-02 20:41

Hej

Jeg er begyndt at interessere mig for at tage billeder.
Jeg har et digitalt Olympus c-21(det er uden zoom) og så et alm. Canon
eos300 kamera.
Mit c-21 tager gode skarpe billeder(synes jeg), men jeg savner mulighederne
for at ændre på blænde, og lukkerhastigheden + at kunne zoome som på
eos300'eren.
Jeg har set at der er tilbud på Olympus c-2100uz til 4699,- med et ekstra
64mb smartmedia kort.
Vil jeg der have de samme muligheder for at ændre på blænde+lukkerhastighed
som på eos300'eren?
Er der et andet kamera i samme prisklasse jeg hellere skal holde mig til?

mvh
Christian H

Fra : Fototal.dk

Dato : 02-01-02 21:38

> Vil jeg der have de samme muligheder for at ændre på
blænde+lukkerhastighed
> som på eos300'eren?

Ja ..... og nej.
Du vil godt nok kunne ændre blænde og lukkerhastighed.
Men på grund af konstruktionen (lille chip) vil du ikke få samme effekt ved
at ændre blænden.
Der vil være verdener til forskel på den dybdeskarphed du vil få på
2100'eren og EOS'en.

Mvh: Finn / Fototal.dk

Fra : Joergen Bech

Dato : 02-01-02 22:24

C2100UZ ("Uzi") kan omskiftes til "M(anuel", hvor man
selv er herre indenfor f/2.8-f/8 samt en lukketid på op
til 16 sekunder.

Kan man nøjes med 3X zoom giver en Oly 2040 helt op
til f/1.8 i stedet for Uzi'ens f/2.8.

Mvh

JB

Fra : Christian H

Dato : 05-01-02 11:19

"Joergen Bech @ hotmail.com>" <joergenbech<NOSPAMNOSPAM> wrote in message

> [...]
> selv er herre indenfor f/2.8-f/8 samt en lukketid på op
> til 16 sekunder.
>
> Kan man nøjes med 3X zoom giver en Oly 2040 helt op

Tak for svarene.
Jeg er lidt i vildrede!
Er ikke helt tilfreds med de kun 2.11mpixels på uzi'en, så jeg overvejer et
minolta dimage 7 eller et olympus camedia e-10.
Prisen er dog for den sidste en helt anden, men hvis det kan spare mig for
endnu et kameraskift inden for kort tid, så er pengene vel givet godt ud.
Har fundet et e-10'er i tyskland til ca 10400 dkr
Dimage 7 ca 8000 dkr

mvh
Christian H