NetExpress eller Bredbånd+abb. ?
Fra : Kenneth Bon

Dato : 02-01-02 20:17

Hvilken af to skal jeg vælge ?

NetExpress og så alm. tlf-abb ved siden af - eller Bredbåndsløsningen med
det hele i een pakke. For mig at se er prisen cirka det samme - produktet
også næsten det samme - så hvad er forskellen og fordele/ulemper ? Jeg har
prøvet at kigge lidt rundt på TD og Opasias side - men uden held...

/Kenneth

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-01-02 20:30

<http://www.makr.dk/go.php3?adslvarianter>
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Kenneth Bon

Dato : 02-01-02 21:03

Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> <http://www.makr.dk/go.php3?adslvarianter>

[klip]

Mange tak... men for 'menig mand' ser der ikke ud til at være den store
forskel... ??

Jeg vil gerne vide - hvis man får NetExpress - kan man så slippe for at
skulle trække kabler ud til alle øvrige telefoner (læs: vil alle tlf-stik så
virke som normalt?)

Samtidig vil jeg gerne vide - hvis man får Bredbånd - kan man så trække en
ledning tilbage til indgangsteknikken og koble den på der, således at alle
telefonerne igen virker som normalt ?

Og hvad gør, at følgende skulle være sandt :

(Citat makr.dk):
"I langt de fleste tilfælde vil fordelene ved at have 2 offentlige IP'er
overskygge ulemperne ved at skulle bruge fx dyndns.dk"

/Kenneth

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-01-02 21:54

"Kenneth Bon" <skrivtil@kennethbon.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> skulle trække kabler ud til alle øvrige telefoner (læs: vil alle

Ja, hvis du får en tekniker til at montere det eller selv kan finde ud
af det.

> [...]
trække en
> ledning tilbage til indgangsteknikken og koble den på der, således at

NE og BB er identisk på det punkt og det kan lade sig gøre, men det
afhænger af din installation.

> Og hvad gør, at følgende skulle være sandt :
> "I langt de fleste tilfælde vil fordelene ved at have 2 offentlige
IP'er
> overskygge ulemperne ved at skulle bruge fx dyndns.dk"

De fordele der ved at have fast IP er ofte overskygget af ulemperne ved
at bruge NAT
NAT kan gøre det bøvlet at bruge fx ICQ og Netmeeting

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Kenneth Bon

Dato : 02-01-02 23:24

> [...]

> trække en
> alle
>
> NE og BB er identisk på det punkt og det kan lade sig gøre, men det

Ok - men det er da ikke muligt via BB at undgå at skulle trække ledning fra
moderstikket vel ? (medmindre man fører den tilbage og kobler den på
starten) ?

> IP'er
>
> De fordele der ved at have fast IP er ofte overskygget af ulemperne ved
> at bruge NAT
> NAT kan gøre det bøvlet at bruge fx ICQ og Netmeeting

Takker og bukker. Jeg skal ikke lave noget netværk...så er NE vel smartest,
så jeg slipper for alt det kabeltrækkeri ? Eller ?

/Kenneth

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-01-02 23:41

> [...]
ledning fra
> moderstikket vel ? (medmindre man fører den tilbage og kobler den på

Alle telefoner skal på efter skillefilteret på den ene eller anden måde.
Det gælder både NE og BB

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Steen

Dato : 03-01-02 00:00

Nej det er det samme, du bestiller tekniker til begge dele... Men BB er den
mindst problemløse..
og kun en regning.

Så det er forkert opfattet at du ikke skal have tekniker til enten det ene
eller det andet, hvis du skal have alle telefoner til virke bagefter.

Så tag BB - Lyder til at være det eneste rigtige til dig

Hilsen Steen

Fra : Kenneth Bon

Dato : 03-01-02 07:14

"Steen" <Stone@Steinerworld.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller det andet, hvis du skal have alle telefoner til virke bagefter.
>
> Så tag BB - Lyder til at være det eneste rigtige til dig

Hm - så har jeg ikke forstået det ordentligt. Jeg har Pro@cces i forvejen og
skal nu skifte - og der er ikke blevet nævnt noget om tekniker, kun at der
ved BB skal trækkes ledning seperat til alle telefoner (hvilket der ikke
skal ved min nuværende Pro@cces) ... ?

Men hvad gør teknikeren helt præcist for at få det til at virke ?

/Kenneth

Fra : Steen

Dato : 03-01-02 17:19

Jamen hvis du allerede har Pro@ - er det samme vægstik du bruger, og derfor
ingen ændring på den front.

Hilsen Steen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-01-02 20:54

"Kenneth Bon" <skrivtil@kennethbon.dk> wrote in message
> Hvilken af to skal jeg vælge ?

På min adresse er BB den eneste mulighed, da jeg der ikke er mere ledigt rå
kobber og dæmpningen er for står til alm. ADSL og ISDN på delt kobber. (og
jeg skulle vel at mærke have en statisk IP-adresse).

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen