Siemens Gigaset 3030
Fra : Klaus Autzen

Dato : 02-01-02 20:01

Hej - og godt nytår!

Jeg har en Siemens Gigaset 3030 med to håndset (3000 Classic)
tilsluttet (tilmeldt).
Desuden er der på samme linie tilsluttet en Siemens Profiset 70
ISDN telefon, samt et Zyxel ISDN OmniNet modem.

Problemet er at en gang imellem (indtil nu 3 gange på 1½ år)
forsvinder forbindelsen under en samtale. Modparten opdager det
somom der bliver lagt på, men tiden tæller videre på håndsættet.
Forsøger modparten at ringe op igen, ringer telefonen kun kort
een gang uden der er nogen i røret. Samtalen kan så tages på
Profiset 70'eren, som ringer lystigt indtil man tager røret. Det
er nødvendigt at fjerne spændingen til telefonen, før den igen
vil te' sig ordentligt.

Hvad hulen er der galt? Telefonen virker ellers upåklageligt.

Klaus

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 02-01-02 22:15

Jeg har faktisk oplevet helt det samme, og jeg ringede til Siemens, de
kendte ikke noget til det, men jeg kunne få et nummer til deres reperatør.

Jeg har dog valgt ikke at gøre det, da jeg ikke ville undvære min base i
længere tid, og jeg kun oplever dette 1-2 gange i kvartalet.

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær