spørgsmål om genladning af haglpatroner.
Fra : Lars Beck Jensen

Dato : 02-01-02 19:01

Hej

Er der nogen som kan hjælper mig i gang med genladning af ´Haglpatroner?

Jeg har købt et Lee-ladeapperat til haglpatroner og har indhentet tilladelse
til indkøb af krudt/komponenter.

Jeg mangler ladedata og nogle råd fra andre som har erfaring på dette område.

Kan jeg bruge de forskellige krudtindstillinger, som medfølger til
ladeapperatet, når disse er afmålt til f.eks Hodgdon og jeg ønsker at lade med
Norma??

Kan man købe Hodgdon-krudt her i Dk?

hvordan med stålhagl- er der forskellige ladedata tilgængelig og hvor? Dem sokm
fulgte med ladesættet er afmålt til blthaglladninger.

håber på svar

Mvh.

Lars Beck

Fra : Bjarne Aakerman

Dato : 02-01-02 20:25

Hej Lars

Prøv at forelægge dit problem i ( http://jagt.net/ladeforum/index.htm )

Mvh Bjarne Aa

Fra : Preben Nielsen

Dato : 02-01-02 21:19

"Lars Beck Jensen" <heeman72@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogen som kan hjælper mig i gang med genladning af ´Haglpatroner?

Hej Lars

Prøv at kigge på Arne Sander`s hjemmeside
http://w1.1965.telia.com/~u196501137/

Personlig bruger jeg vectan A 0 27 grains til 32 gr 3er stålhagl hvilket
jeg syntes giver en fin patron.
Hylstrene er fra express flugtskydningspatroner og er gratis og fåes på
flugtskydningsbanen.
Krudtet har jeg købt enten hos Kr. Skov i Bording eller hos Korsholm.

Så et lille råd. køb en krudtvægt til kontrol af krudtmængden, da
bøsningerne ikke er præcise nok. det finder man ud af når man begynder at
kontrollere på vægten.

Hilsen
Preben Nielsen