Vores hvalp gi'r stød !
Fra : palle.holm@tdcadsl.d~

Dato : 02-01-02 18:04

Hejsa. Er der nogen i gruppen der kan hjælpe ? Vi har en dejlig hvalp på ca 3
måneder, men konen og ungerne får stød af den. Børnene tør dårligt klappe den,
da de ved hvad der eventuelt kommer. Hvordan kan det undgå's ??

På forhånd tak for gode råd.

Hilsen/regards
Palle

Fra : Nina El Falaki

Dato : 02-01-02 19:01

Hej

Til katte kan man i dyrehandelen kløbe en spray mod statisk el, det må også
kunne bruges til hunde.

Ellers har jeg hørt at det hjælper at slikke sin håndflade lige inden man
nusser hunden. Jeg ved det lyder åndssvagt, men det siges at det faktisk
hjælper.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 02-01-02 20:00

> Ellers har jeg hørt at det hjælper at slikke sin håndflade lige inden man
> nusser hunden. Jeg ved det lyder åndssvagt, men det siges at det faktisk
> hjælper.

Correct me if i'm wrong :

Men ser vi logisk på det.. Så vil slikningen på hånden jo blot gøre
ledeevnen bedre...? Du aflader jo ikke dig selv ved at slikke dig på
hånden - der sker jo ingen energioverførsel (blot en kortslutning )

Ikke?

....ellers - hvad siger erfaringerne?

// Søren

Fra : Nina El Falaki

Dato : 02-01-02 21:04

De erfaringer jeg har hørt siger at man ikke får stød når man har slikket på
håndfladen. Der er jo mere i spyt end vand, det må være derfor det virker.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 02-01-02 20:08

> [...]
klappe den,
> da de ved hvad der eventuelt kommer. Hvordan kan det undgå's ??

Tja jeg ved ikke om jeg kan give et godt råd, der findes ganske
rigtigt noget balsamværk men om det er effektivt ved jeg ikke .. min
dejlige hund Sandra gav også stød om vinteren i frostvejr og om
sommeren når luften var tør .. vi vænnede os til jævnligt lige at
aflade ved at røre ved en radiator ..og det blev en hel vane som
stadig nu i dag sidder i mig ... selvom Wupper ikke støder .. jeg ved
ikke om du kan bruge rådet til noget men der sker jo ikke noget ved at
prøve .. mvh Ami

Fra : Søren H. Wind

Dato : 05-01-02 12:28

Med fare for at lyde useriøs, kan børnene så ikke kæle lidt med radiatoren
10 sec. før de vil klappe hunden ?
Det burde fjerne problemet..
--
Med venlig løvehilsen
Søren HDI' Wind

Fra : Yvonne Nielsen

Dato : 05-01-02 15:54

Hej Palle!

Prøv at bade hvalpen i rigtig hundeshampoo og hvis det ikke hjælper så
engang til men derefter med hundebalsam.

Kate Winthers pelsplejeprodukter til hunde er rigtig gode.

Held og lykke med i-stødet-hvalpen

Yvonne

Fra : palle.holm@tdcadsl.d~

Dato : 06-01-02 10:59

On Wed, 02 Jan 2002 18:03:51 +0100, palle.holm@tdcadsl.dk wrote:

Tak for jeres råd. Vi prøver og ser om vi kan afhjælpe problemet. Fortsat god
weekend.

Hilsen/regards
Palle

Fra : Yvonne Nielsen

Dato : 06-01-02 15:16

Hej Palle!

Fra : Thomas Svane

Dato : 06-01-02 19:07

Prøv at ændre luftfugtigheden i hjemmet så går det væk.

Hilsen

Thomas

Fra : Alex Linaa

Dato : 07-01-02 08:16

> [...]
den,
> da de ved hvad der eventuelt kommer. Hvordan kan det undgå's ??

Her er et råd der virker mod alt der er statisk elektrisk:

Bland 1 del skyllemiddel med 10 dele vand, og hæld det i en forstøverflaske.
Spray hund, TV, eller hvad der nu skal aflades med blandingen efter behov.

Venlig hilsen
Alex Linaa