Fremtiden
Fra : Morten Holberg

Dato : 02-01-02 17:11

Kan det overhovedet betale sig at købe en kvalitets telefon (2-4000 dkr) når
den nye generation af net og mobiltelefoner er lige om hjørnet?

--
Morten Holberg

- In an interstellar burst im back to save the universe!!!

Fra : Fischer

Dato : 02-01-02 17:28

> Kan det overhovedet betale sig at købe en kvalitets telefon (2-4000 dkr)
> når den nye generation af net og mobiltelefoner er lige om hjørnet?

Hvilket hjørne?
Jeg tror nu nok der går nogle år inden der for alvor sker noget.
Og selv derefter vil GSM kunne bruges i mange, mange, mange år.

*Fischer

Fra : Sking aka Crash Over~

Dato : 03-01-02 03:54

:
: Hvilket hjørne?
: Jeg tror nu nok der går nogle år inden der for alvor sker noget.
: Og selv derefter vil GSM kunne bruges i mange, mange, mange år.

Enig ... GPRS er lige kommet, og vil dække sammen med GSM i mange år endnu,
først i år 2005 vil de første g3 telefoner være på markedet, og så kommer en
lang introduktionsperiode hvor GPRS (G 2,5) og (E)GSM stadig vil være det
primære netværk, og protokol.

Såeh.. jeg ville ikke være ræd for at betale for en kvalitets telefon.. og
GPRS er nok værd at sætte lidt penge i, når nu de begynder at udvikle noget
til det.

--
C/O
'The World Is a Hoax'

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-01-02 19:40

"Sking aka Crash Override" <i.crashed@mainframen.dk> skrev i en
meddelelse news:3c3349fe$0$89077$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> GPRS er nok værd at sætte lidt penge i, når nu de begynder at udvikle
noget
> til det.

Hvad kan man udvikle til det?
Det er jo en protokol der ligger under IP-laget

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Sking aka Crash Over~

Dato : 03-01-02 05:26

: Hvad kan man udvikle til det?
: Det er jo en protokol der ligger under IP-laget

Ja, en pakkebaseret protocol der gør at man kan transportere data til mobile
enheder med næsten 100mbit/sec, vel at mærke..

det man kan udvikle? Man kan udvikle nogle tjenester der gør brug af denne
'always-on' hurtige forbindelse?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-01-02 20:35

"Sking aka Crash Override" <i.crashed@mainframen.dk> skrev i en
meddelelse news:3c335f79$0$62887$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
mobile
> enheder med næsten 100mbit/sec, vel at mærke..

ahh, det er vist lige i overkanten.. De specifikationer jeg har læst
snakker om 40-60 kbit/sek

> det man kan udvikle? Man kan udvikle nogle tjenester der gør brug af
denne
> 'always-on' hurtige forbindelse?

ja, ok. Men de tjenester vil jo ikke adskille sig fra dem man allerede
har kunnet udvikle med de gængse transportprotokoller. Men det er klart
at interessen måske er en anden.

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Sking aka Crash Over~

Dato : 03-01-02 06:22

: ahh, det er vist lige i overkanten.. De specifikationer jeg har læst
: snakker om 40-60 kbit/sek

siderne omhandlende gprs på nokia.dk siger op til 100 kbit .. ikke mbit som
jeg skrev før .. sørry!

[...]

De udskiller sig da ... Nyhedsmedier, spille-sider o.l. har jo mulighed for
at udvikle heftige applikationer til cross-net brug, nu hvor de ikke hænger
ved 9,6k ?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-01-02 22:10

"Sking aka Crash Override" <i.crashed@mainframen.dk> skrev i en
meddelelse news:3c336c88$0$55639$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> : snakker om 40-60 kbit/sek
> siderne omhandlende gprs på nokia.dk siger op til 100 kbit .. ikke

http://www.comsoc.org/livepubs/surveys/public/3q99issue/bettstetter.html
kan klart anbefales hvis man vil have et overblik over GPRS.
Siden nævner hastigheden som "rates up to several ten kbit/s"

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Sking aka Crash Over~

Dato : 03-01-02 07:58

: http://www.comsoc.org/livepubs/surveys/public/3q99issue/bettstetter.html
: kan klart anbefales hvis man vil have et overblik over GPRS.
: Siden nævner hastigheden som "rates up to several ten kbit/s"

<quote http://www.nokia.dk/3g/gprs.html>

GPRS
GPRS (General Packet Radio Services) er den bedste platform til mobile
datanetværkstjenester. GPRS betyder, at man kan overføre data til
mobiltelefoner med hastigheder på mellem 30 og 100 kilobit/sekund, samtidig
med at telefonen er opkoblet til Internettet. Informationerne sendes i
"pakker", når der er behov for dem, på samme måde som på Internettet. Derfor
er der ikke behov for at holde en linje åben, men man kan være opkoblet hele
tiden og betale for den overførte datamængde.

</quote>

Jeg siger så stadig op til 100kbit.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-01-02 23:08

"Sking aka Crash Override" <i.crashed@mainframen.dk> skrev i en
meddelelse news:3c33830f$0$99218$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> mobiltelefoner med hastigheder på mellem 30 og 100 kilobit/sekund
> Jeg siger så stadig op til 100kbit.

jaja, det er så fint nok. Jeg synes bare ofte at fabrikanterne
overdriver.
Jeg vil se 100 før jeg tror det..

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Sking aka Crash Over~

Dato : 03-01-02 08:13

: jaja, det er så fint nok. Jeg synes bare ofte at fabrikanterne
: overdriver.
: Jeg vil se 100 før jeg tror det..

Tjah.. det kan nok lade sig gøre ... ligesom det ER teoretisk muligt at
koble på med 56kbit i sekundet med et 56k modem.... selvom de fleste max
kobler på med ~48kbit/sec ....

Jeg tror på at under de gunstigste forhold kan man komme op og snuse til
100kbit ... og der er alligevel et fald ned til 40kbit.

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 02-01-02 21:35

"Sking aka Crash Override" <i.crashed@mainframen.dk> wrote:

> [...]
>GPRS er nok værd at sætte lidt penge i, når nu de begynder at udvikle noget

Har NMT og GSM ikke "kørt" sammen i over fem år, nu hvor NMT lukker?

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Sking aka Crash Over~

Dato : 03-01-02 07:56

"Ove Kjeldgaard" <ok@mail.tele.dk> wrote in message
: Har NMT og GSM ikke "kørt" sammen i over fem år, nu hvor NMT lukker?

Puha... ved ikke om det var 5 år .. men lang tid i hvert fald

--
C/O
'The World Is a Hoax'

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-01-02 18:43

"Morten Holberg" <morten.holberg@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Kan det overhovedet betale sig at købe en kvalitets telefon (2-4000
dkr)

En helt generel hovedregel er at det aldrig kan betale sig at bruge
penge på IT
Gennemsnitligt vil man altid være bagud

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket